Skogen

Skogen

måndag 31 mars 2008

Regntunga skyar... vart än jag ser...

Idag har det regnat precis hela dagen. Jag var så blöt förut att jag hade behövt hängt upp hela mig på tork. Det hade till och med regnat in i mina jackfickor och sen gått igenom direkt på jeansen. Och blöta jeans är ingen höjdare. Mina nycklar var blöta, min pappersnäsduk var sladdrig, mobiltelefonen var så blöt att det blev imma på den när jag tog upp den... Men nu är jag torr.

Hade en dust med datorn också nyss. Telefonen ringde och internet kopplade ur sig direkt. När sånt händer vill man inte behöva ha något annat att pyssla med för man blir så irriterad att det liksom inte går att koncentrera sig på annat än att det är fel på datorn. I alla fall blir jag sån. Nu var jag tvungen att göra mat mitt uppe i allt och irritationen växte. Det kvittade vad jag gjorde, jag fick upp ett meddelande om att det inte gick att ansluta, att min DNS-server inte kunde läsa IP-adresser.... *mutter, mutter, gruff* Samtidigt som jag var tvungen att steka upp skivor av köttfärslimpan, värma sås och göra potatismos...

När väl middan var över så satte jag mig för att fortsätta söka efter vad som var fel men det gick inte att få fram vad det var. Istället stängde jag av datorn och gick ifrån en stund. Det var nog det bästa jag kunde ha gjort. För när jag sedan satte igång allt igen så funkade det till min stora häpnad. Teknikens under.

Nåja. Sonen spelar tevespel och gastar därinne åt teven som om figurerna i spelet ska kunna höra honom och göra som han säger medan han frenetiskt trycker på speldosan (?) för att det ska bli som han vill.

Dagen har varit blöt som sagt. Men nu är den snart slut. Min favoritvovve och jag har gosat och såklart varit ute och ränt i regnet idag. Han gillade det inte heller men kissa bör man... Ja jag har varit hundvakt idag och man blir på så gott humör när man är tillsammans med glada och busiga hundar. Man blir liksom varm i hjärtat.

Och imorgon gäller det att se upp. För då är det stora lurendrejardagen. Det vill säga 1 april. Håll korpgluggarna öppna för allt som verkar lurigt. Eller som jag sa en gång - jag har förmågan att för det mesta säga fel om det är krångliga ord - korkpluggarna. Det kanske stämmer bättre på vissa... ;-) Men vaddå korpar förresten.....















Är det inte bättre med örnblick?

1 kommentar:

Anonym sa...

hi, new to the site, thanks.

AddThis