Skogen

Skogen

söndag 30 mars 2008

Sommartider hej, hej, sommartider...

Ja så har man nu ränt runt och ställt rätt alla klockor. Fast en av klockorna fick spatt och gick totalt fel. Har fått ställa om den tre gånger. Endera har vi fått ett spöke som vill skoja med oss eller också är klockan kaputt. Vi får väl se om det ordnar sig.

Detta med sommartid är väl inget jag är så förtjust i. Det tar några veckor för mig innan jag liksom kommit in i det. Första tiden går jag och tänker på att "nu är klockan egentligen si eller så..." Och samma är det på hösten när vi går tillbaka till vintertid. Jaja man får väl stå ut. Detta med sommartid används på fler ställen i världen men då kallas det för "light saving" eller nåt sånt. Allt för att man ska få ut så mycket av dagsljuset som möjligt.

Och efter gårdagens mörker och regn så känns det just nu rätt bra att solen tittar fram mellan molnen och skiner på mig. Fast jag är trött som en gammal gnu ändå. Och snart är det dags att laga mat... Tänk om man inte behövde äta så ofta. Då kunde man ju slippa ägna så mycket tid åt att först fundera ut vad man ska äta, sen stå och laga iordning nånting en timme för att äta upp det på mindre än en kvart. Jag som avskyr att laga mat tycker att det är förspilld tid som man skulle kunna ägna åt annat, trevligare och mer givande saker.

Ibland önskar jag att det fanns en tablett man kunde ta och så blev man mätt. En biffstekstablett och en krämochmjölktablett. Så var det klart sen.


Ständigt denna mat som måste lagas och ätas...
























Men man ska väl inte gnälla.... vi har ju i alla fall mat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi de där bilderna är så mysiga tycker jag :)
Och visst vore det bra om man kunde ta en tablett i stället för mat. Då kunde man laga god mat på helgen om man hade lust och strunta i det på vardagarna när man jobbar eller så. Väldigt bra skulle det vara.

EvaLena sa...

Ja jag vill vara en Simmare! De verkar ha det så mysigt.

Ja jag tycker att vetenskapsmännen eller forskarna ska ägna sig åt att ta fram mattabletter så vi som inte gillar matlagning kan slippa eländet. ;-)

AddThis