Skogen

Skogen

fredag 28 mars 2008

I väntan på sommaren

... så kan man njuta av denna bild.



När det ännu inte kommit upp mer än små krokusar och eventuellt några frusna påskliljor i rabatterna så kan man ju ändå sitta och glo på den här bilden och liksom föreställa sig lukten av pelargoner eller så. Inte för att de luktar så värst gott men ändå... det är ju känslan man vill få fram.

Dagen har inte börjat så bra men förhoppningsvis så kan den bara bli bättre.

Att få ett fattigt besked från socialen är inte vad man vill ha. Tänk om de nån gång kunde förstå hur mycket saker och ting kostar och inte räkna med samma summor som de gjorde på 80-talet. Suck. Men med tanke på att mina problem är futtiga i jämförelse med det jag skrev om igår (toalettuppropet) så får jag väl vara nöjd med det jag har.

Nåja, som sagt, dagen kan bara bli bättre. För inte ska den väl bli värre? VA? Hjälp! Näe... Tror jag måste trösta mig med en härlig bild till. Och en liten tankedikt också...

Vägen jag går och som leder till mitt mål är ibland väldigt smal. Den är ju aldrig bred, mer som en stig liksom. Och ibland har något fallit över stigen, ett stort träd kanske och jag måste ta mig över hindret. Det kan ta en stund att klura ut hur, men när jag väl gjort det så klättrar jag förbi och går vidare. Ibland kan det vara en grind som jag måste öppna och gå igenom. Sådana grindar är det för det mesta faktiskt. Fast ett och annat träd faller också ibland men hittills har jag lyckats komma vidare.

Vad är då mitt mål? Jag vet faktiskt inte för det jag satt upp som mål NU kanske inte alls kommer att bli var jag slutligen hamnar.

(ELB - 2006)


Det är väl bara att bita ihop och komma igen.


Edited to add: (som det heter på utländska, det innebär att man lägger till lite mer på det man redan skrivit och trott sig vara klar med.)

Så här på fredagen kom jag på, hastigt och lustigt, att jag gärna vill tipsa om en mycket trevlig och romantisk upplevelse som garanterat höjer hjärtfrekvensen. Nämligen en mycket bra brittisk teveserie. Nej rynka inte på näsan för allt i världen. Detta är i en annan klass än de som vanligtvis visas på teve. Från BBC förstås. North & South efter en roman skriven av Elizabeth Gaskell. Den är i fyra delar och jag som älskar historier som t.ex Pride and Prejudice av Jane Austen blev salig när jag såg den. Den här är, om möjligt, ännu bättre. Den finns på dvd. Såg själv alla de fyra underbara avsnitten i följd för ett tag sen och suckade så gardinerna fladdrade när sista avsnittet var slut. :-)

Så... i väntan på sommaren (då det förhoppningsvis blir varmt å gôtt) kan man dels glo på foton av blommor och gröna gångar, dels se på den här fantastiska serien North & South med Daniela Denby-Ashe och Richard Armitage i huvudrollerna. Sen tror jag man klarar ännu lite mer snö om så skulle vara.... ;-)


Nu är jag klar... tror jag...


2 kommentarer:

Anonym sa...

En föreläsare sa en gång att om man inte vet vart man ska så spelar det ingen roll vilken väg man tar. Kom bara att tänka på det nu.

EvaLena sa...

Det stämmer ju faktiskt. :-)

AddThis