Skogen

Skogen

onsdag 1 april 2009

Kolla här...


...vem som satt vid mitt bord och åt frukost imorse...

:-)














April, april!!! :-)

Nä så klart att han inte gjorde det och även om han faktiskt hade gjort det så hade inte en människa trott mig. Hehe...

Idag har det varit ett fantastiskt vårväder. Solen har lyst på oss vinterbleka människor och man har liksom fått lite mer livslust. Jag har varit iväg och gjort min arbetsprövning på Röda Korsets Kupan idag. Jag stannade i 2,5 timmar. Och jag var vansinnigt trött när jag åkte hem. Idag har jag dock inte gjort så mycket att jag skulle behöva bli så trött.

Jag har diskat och torkat små porslinsgrejer (en fantastiskt gullig barnservis med nallar på) jag har prismärkt och ställt ut en massa olika saker. Sorterat och slängt saker och tagit fika. Jag menar hur kan man bli trött av sånt? Men det blir jag. Sen att det är folk omkring mig hela tiden gör att jag blir trött i huvet. Men även om jag var hemskt trött och hade värk överallt när jag åkte hem så var jag ändå på gott humör. Det var ju en god sak. Nu får jag vila mig tills på fredag.

Förresten, jag har inte blivit lurad nåt idag. Det hade Viktor blivit. En av lärarna hade sagt att de inte skulle få några raster alls idag förutom matrasten och eleverna hade blivit lite irriterade kan man väl säga. ;-) Vilket tur att det bara var ett aprilskämt.

När jag läste för ett tag sen att kungaparet skulle till Karlstad den 1 april så trodde jag redan då att det var ett aprilskämt. Men det var det tydligen inte för idag har jag sett bilder på dem där de varit på olika ställen och besökt. Där ser man... Om man nu kan tro på bilderna då... hm...

Sen har jag sett fina krokusar också, och hört bofinkar... Om jag nu hörde rätt. :-)

Jag vill också återigen påminna om vandringen Ystad-Haparanda. Ja jag tjatar men jag tycker det är väldigt viktigt för oss alla att uppmärksamma. Igår avled ytterligare en man alldeles för tidigt i sviterna av prostatacancer. Nyhetsankaret Jarl Alfredius. Det har varit tomt i TV-rutan utan honom sen han slutade läsa nyheter och nu kommer han ju aldrig mer tillbaka...

Ystad-Haparanda med Gert och Robert

Gert börjar verkligen bli skäggig. Som en liten tomte går han där längs vägarna... ;-)



Kram!

Inga kommentarer:

AddThis