Skogen

Skogen

torsdag 9 april 2009

Nu har det hänt!

När jag var in och kollade örnboet nyss så var där en liten, liten unge. En liten ljusgrå dunboll tittade upp. Sen kom en av de vuxna örnarna och la sig ner och den lille kröp väl ihop inuti mammas eller pappas varma fjädrar. :-) Jag kunde inte se om det fanns ännu ett ägg som inte var kläckt, såg nåt vitt bredvid men det kunde ju vara äggskal.

Mysigt!

Jag har varit iväg och träffat den där sjukgymnasten och det var både trevligt och jobbigt på en gång. Jag fick svara på en massa frågor och sen fick jag göra små övningar för att kolla hur mycket jag orkar. Så nu har jag faktiskt lite träningsvärk. Bedrövligt att man är så klen för det jag skulle göra är i normala fall inte särskilt jobbigt.

En mycket trevlig man förresten den där sjukgymnasten... ehrm.... ;-) Jora så att...

Hur som helst. Nu är jag hemma sen en stund och har fått mig en kopp kaffe. När bussen passerade torget i Karlstad så kunde man se förberedelserna inför firandet av Färjestads SM-guld. Det var mycket folk på stan överhuvudtaget och en glad stämning. Träffade på en av damerna från Kupan vid busstationen, hon skulle till torget och fira. :-) Och jag måste säga att det hade varit roligt att vara där. Jag var på Sergels torg i Stockholm, för många år sen, när Sverige hade vunnit hockey-VM och det var en upplevelse som hette duga. Jösses vilken stämning och vad folk det var! Kul!


Bild på en hjälte. :-)

En guldsprejad Jörgen Jönsson. Lite ruskig ser han allt ut tycker jag... Han är ju i och för sig inte så vacker annars heller. ;-) Men han verkar ju vara en trevlig prick.


foto/Helena Dahlgren VF




En hjälte till; målvakten Jonas Gustavsson.









Foto från eurosport.se

Nu får vi leva på den här segern ett tag. Tills nästa gång elitserien börjar. :-)

Inga kommentarer:

AddThis