Skogen

Skogen

onsdag 15 april 2009

Borde, skulle eller måste?

Tänk vad mycket det är som man borde göra. Som man skulle göra eller som man måste göra. Men som man inte gör. Eller som jag inte gör, kanske jag ska säga. När tröttheten är som värst så kan ett beslut angående om jag så bara ska putsa glasögonen eller ej vara jobbigt att ta.

Ja det kanske låter oerhört dumt men det är faktiskt sant.

Ansträngningen i och med utredningen och alla resor fram och tillbaka har gjort mig så slut att det blir till att genomlida dagarna tills jag förhoppningsvis blir piggare så småningom. När tröttheten är på besök så har lusten och gnistan packat ihop och rest bort tillsammans. Undrar var de är... och jag hoppas de kommer tillbaka hem snart.

Det dåliga samvetet gör sig påmint i och med att jag inte orkar aktivera varken mig eller Viktor. Han ritar, ser på teve och dvd. Kanske spelar nåt spel på datorn. Vi äter emellanåt och pratar och kanske busar lite. Kollar på örnarna förstås. Visserligen så klagar han inte men jag känner ändå den där gnagande känslan av att jag nog borde... eller skulle... Sånt som jag måste göra är ju att laga mat och ta hand om tvätt och sånt. Det är nätt och jämt jag orkar det. Nån lust att göra det har jag som sagt inte för tillfället.

Men igår plockade jag dock fram en kokbok som innehåller gröna rätter. Nu när jag märkt att grönsakerna blivit billigare så funderar jag på att kanske lära mig några vegetariska maträtter. Att ha som omväxling ibland. Det är lite trist med köttfärssås eller korvröra för ofta. Nog för att det är gott men... ändå. ;-)

Igår kläcktes det tredje ägget hos vår örnfamilj, det är nu tre små, söta, duniga, busiga örnungar i boet och jag och Viktor är saliga varje gång vi ser dem bli matade. Nu kanske vän av ordning undrar hur i hela friden man kan bli salig av sånt men det kan inte förklaras. Vi blir det bara. :-) Vi är båda väldigt förälskade i just örnar så vi följer den här familjen med spänning. Tyvärr har kameran krånglat lite, hoppas det ordnar sig så vi kan fortsätta titta.

Matning pågår.


Den minsta bäbisen syns knappt.




Kram från oss "örn-lovers"

:-)

Inga kommentarer:

AddThis