Skogen

Skogen

onsdag 8 april 2009

Sista dagen...

...på min arbetsprövning var det idag. Och jag känner mig ganska nöjd med det. Trött är jag också. Nu slipper jag åka in fler gånger på ett tag, förutom imorgon då jag ska till en sjukgymnast för bedömning av denne. Det är ju en sak att åka in nån dag i veckan och frivilligt hjälpa dem en stund på Kupan, en annan sak är det att bli tvingad att åka dit på dagar som bestämts av någon annan. Om arbetsmarknadskonsulten fått bestämma så hade hon velat ha mig där varje dag. Men nu fick hon nöja sig med det som blev. Och visst kan man tycka att varannan dag i två veckor är väldigt lite tid men det är alldeles tillräckligt för mig.

Regnet har stått som spön i backen idag och det är första gången på länge som det regnar och inte snöar. Så det är ju vårregn och då kanske man inte ska klaga. Men när man blir så blöt att man får byta alla kläder när man kommer hem då är det inte lika roligt. Nu behövde inte jag göra det men Viktor har fått byta byxor, strumpor och ett par andra torra skor letade jag fram. De han hade på sig hinner inte bli torra tills hans pappa hämtar.

Påsken är på gång, skärtorsdag imorgon. Sen får vi se om Färjestad kan firas på torget också. De spelar visst match ikväll. Jag håller inte reda på det där så noga men jag blir såklart glad om de vinner SM. :-) Men jag sitter inte och gråter om de inte vinner heller om jag säger så...

Nu tror jag nog att jag ska ha mig lite kaffe. :-)



Kram!

Inga kommentarer:

AddThis