Skogen

Skogen

onsdag 18 mars 2009

Uti vårsolens glans

Ja så kan man faktiskt säga nu för solen skiner och det luktar så där gott av luften som det gör på våren. På min promenad tidigare idag så såg jag tre söta ekorrar som sprang omkring och hade roligt. Plus en väldigt vacker svart fågel som såg ut som en hackspett men jag är så dålig på fåglar så det måste jag nog leta upp nånstans.

Jag fick en trisslott med posten för att jag vunnit en korsordstävling. :-) Det var tyvärr ingen vinst på lotten, men ändå. Tänk att jag vann en lott! Inte varje dag man gör det.

Sen är det den där trista veckan i månaden då jag måste dra kopior på mitt bankkontos aktivitet och skicka in till socialen. De ska ju ha ansökan runt den 20:e. Så nu har jag fyllt i och kopierat allt och ska posta sen.

Rättegången har ju börjat (för ett par dar sen) mot den där otäcka gubben i Österrike - Josef Fritzl. Han erkänner i alla fall allt nu och det finns ju ingen anledning för honom att neka till nåt. Om han tror att han kan komma undan på nåt vis så är han ju väldigt dum och det tror inte jag han är. Bara rejält pervers. Och frågan som man (i alla fall jag) fortfarande grunnar på är ju hur i hela världen kunde detta pågå i så många år utan att någon fattade misstankar? Jag menar 24 år, det är en lååång tid det. Ja jag säger då det. Jag vet inte vilket slags straff han borde få, det finns nog inget som är så grymt som det han utsatt sin egen dotter (och några av barnen hon födde) för så jag kan inte komma på nåt som motsvarar det...

Glöm för allt i världen inte bort två andra och i synnerhet mycket trevligare gubbar :-) som är ute och vandrar för en god sak.

Gert och Robert - Ystad till Haparanda.

När jag kollade deras promenadrutt så såg jag att de ju inte alls kommer in i Värmland efter vad det verkar och det tycker jag är synd. Jag hade gärna slagit följe med dem en bit. ;-)

Ha en bra onsdag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis