Skogen

Skogen

lördag 28 mars 2009

Earth hour, sommartid och jag vet inte allt.

Ja idag är det mycket att hålla reda på. Earth hour som innebär att vi ska stänga av elprylar och släcka lampor mellan 20.30-21.30 ikväll. En slags demonstration för att visa att vi vill ta hand om vår jord. Och det där med sommartid är ju rätt viktigt att komma ihåg för annars blir det kanske lite galet under morgondagen. :-) I synnerhet för de som jobbar i helgen...

Det är ruskigt mycket snö ute, den håller nog på att smälta bort men ändå, det är massor. Inte känns det som om det är dags att byta till sommartid inte. Det har varit snökaos på vägarna sen igår, det har varit en stökig natt i Värmland enligt lokaltidningarna. Vet inte om det har med snön att göra precis men ändå. En del våld, mordförsök och annat elände. Undrar om folk stökar för att de är olyckliga? Jag menar lyckliga människor behöver ju inte hålla på så...

Jag är trött (som vanligt, inget nytt där) och ska ta det lugnt idag. Det blir mycket mys och vila under dagen.

Så här trevligt har vi det i Sims, jag och Viktor. Där har vi också en go vovve. Önskar jag fick krypa in i spelet och vara där några år... ;-)

Ha en bra lördag och glöm inte ställa fram klockan en timme ikväll.

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis