Skogen

Skogen

fredag 13 mars 2009

Snöblask och vårlängtan

Den här dagen har gått väldigt fort. Och det är ju trevligt i och för sig. Erika har hämtat hem sin vovve, Viktor är hemma för en vecka och jag känner mig trött men väldigt nöjd med den vecka som varit.

Igår kväll när jag och Isac var ute på sena promenaden så snöade det så fint, lätta fluffiga flingor. Inte en kotte var ute vid den tiden, det var som om alla sov utom vi, ändå var inte klockan så mycket. Vi var ute rätt länge för det var härligt med den fluffiga snön och lugnet. Isac hade en stor puff med snö på nosen hela tiden efter att ha plogat sig fram. Han gillar snö.

Allt blir så dovt när det snöar och ligger som ett fluffigt täcke på marken. När bilarna kör förbi är ljudet dovt och mjukt. Allt ligger liksom inbäddat.

Men imorse var det rätt så blaskigt. Och halkigt på sina ställen. Och nu börjar jag verkligen att längta efter vår så nu vill jag inte ha mer snö. För jag vill börja använda mina nya skor som jag ska promenera i. :-) Sen är det lite tröttsamt med alla dessa vantar, halsdukar, överdragsbyxor och vinterkängor som ska knytas.

Fåglarna är igång med sitt vårkvitter så nu är det bara solen som fattas och då försvinner ju snön också.

Och imorgon är en annan dag. :-)

Inga kommentarer:

AddThis