Skogen

Skogen

torsdag 25 februari 2010

Mästerdetektiven Blom ;-)

Jag har varit lite detektiv, fast bara lite, och har förmodligen lyckats klura ut varför jag får brev som inte ska till mig.

Brevbäraren har en hel hög med post i näven. Posten till mig är det sista han/hon delar ut i den här ingången. De går från vänster till höger och börjar alltid nerifrån. Såååå... min post ligger alltså ovanpå hennes (damen vars post jag fått ett par gånger) för hon bor längst ner till vänster i nästa ingång så det är där postisen börjar när han/hon kommer in där. Då är det ju inte så konstigt att nåt brev till henne faktiskt av misstag kan följa med ner i mitt brevinkast då och då. Man tycker ju att brevbäraren kunde kolla lite mer noga innan posten stoppas ner men ibland har de ju så mycket reklam också och det kanske försvinner i högen.

Damen har fått sitt brev i alla fall. Jag gick dit och slängde in det till henne. Det var förmodligen en räkning från hyresgästföreningen. ;-)

Det gäller att ha koll på Glocalnet också. När jag fick förra fakturan så var det fel slags telefoni registrerat så då fick jag be dem ordna så det blev rätt summa och att det blev rätt på fakturan. Jag fick ett brev med en (enligt dem) ny faktura där den nya lägre summan skulle stå, vilket den inte gjorde. Den såg likadan ut som den jag redan hade. Summan stod i brevet dock. Det var lite mailande fram och tillbaka, de fattade inte att det fortfarande var samma höga summa på fakturan, de verkade inte notera vad jag sa så till slut så struntade jag i det och betalade den lägre summan i alla fall med deras medskickade "nya" inbetalningskort/OCR och det blev rätt i alla fall. Tur det.

Nu var det rätt telefoni registrerat på fakturan den här gången men det stod fortfarande inget om min uppdatering av bredbandet och att det var en kampanj med billigare pris. Som jag också nämnde när jag kontaktade dem förra gången ihop med telefonin. Suck. Så jag fick kontakta dem igen och när de äntligen kollat upp det så fick jag meddelandet att det nu var ändrat. Varför ska det vara så svårt? Jag sa till dem att kolla det muntliga avtal som gjordes i december. De spelar ju in genom telefon så att allt ska bli rätt. Vem vet var det hakat upp sig? Nu hoppas jag att på nästa faktura så är allt med som ska vara med och inget annat skräp.

Det bästa med bredbandstelefoni är att det bara blir en enda avgift vid flytt. Har man fast telefoni så blir det dubbla avgifter. Så där har jag tur. Man ska ha det ibland.

Idag för 27 år sedan låg jag på BB och väntade på att få klämma ut en bäbis. :-) Men han ville inte komma ut. Vi fick vänta och vänta. Jag hade gått 14 dagar över tiden så det var verkligen dags. Men det tyckte inte han... Inte förrän vid 10 på kvällen kom han ut, högst motvilligt ska jag säga. Och ilsken som ett bi var han också. Nåt som han inte så lätt blir nu för tiden. Han har heller aldrig direkt bråttom vilket vi ju fick erfara den gången också.

Det gick dock snabbt bara det blev fart på det hela, med värkar och så. Men att ligga hela dagen och vänta på den lille skrutten och ingenting hände, värkar som kändes som lätt magknip då och då. Eller liten förresten, han var stor för att vara liten. Hehe... Drygt 4 kilo och 53 centimeter lång. Sen har de blivit mindre för varje unge jag fått. Den minste parveln är den som förmodligen kommer att bli allra störst av dem när han är färdigväxt. ;-)

Dessa tre juveler, Adde, Erika och Viktor är det absolut bästa jag nånsin gjort. Nåt som är bättre än dessa tre ungar kan jag inte tänka mig.

Skickade ett sms till storpojken förut och grattade. Han kunde inte komma hem den här helgen och bli firad men kanske nästa. Då blir det tårtdags igen. Senast var det ju Viktor som firades. Nästa gång är det Erika men det är inte förrän i juli. Vi får nog hitta på nåt att äta tårta för innan dess för det känns lite drygt att vänta. Hehe...

Ha en bra dag! Kramelikram!

Inga kommentarer:

AddThis