Skogen

Skogen

måndag 1 mars 2010

Känner mig insnöad... på flera plan...

Idag tänkte jag börja med att lägga in en länk jag fick från RESURS via mail imorse. Meddelandet löd: Sprid den här. Och det gör jag såklart.

http://www.dn.se/opinion/debatt/regeringen-har-felbedomt-de-utforsakrades-vardbehov-1.1053647

En annan sak om RESURS. Det är en förening som finns till för alla de som kanske hamnat mellan stolarna, de som är sjuka och förtvivlade och som inte vet varken ut eller in hur det ska bli för dem i livet. Trots detta har folk utifrån tydligen letat upp sajten, registrerat (?) och trakasserat dessa sköra människor. Därför har RESURS stängt sidan, endast registrerade medlemmar och människor som bjuds in är välkomna. Det är inte meningen att dessa människor som funnit ett ställe där de kan få hjälp och stöd i sin svåra situaiton ska bli illa behandlade av folk som fortfarande inte kan tänka längre än näsan räcker. De som gör sånt här borde skämmas!

Jag har haft en länk till RESURS här på min blogg länge, så att vem som helst kunde gå in där och se vad det var för plats men jag tog bort den för ett tag sen då jag märkte att jag var tvungen att logga in varje gång. Min förhoppning är dock att sidan blir offentlig igen för den behövs. Folk behöver läsa om hur det står till med de som blir utförsäkrade. Men sidan är inte till för att elaka människor ska komma dit och bråka. I andra sammanhang på andra forum kallas dessa för "troll". Ett passande ord tycker jag. Jag har själv inte varit inloggad så mycket och sett vad som hänt men jag förstår att det måste ha varit allvarligt eftersom de stängde sidan för allmänheten.

Nä vi måste visa varandra respekt. Men det verkar som om många glömt bort vad det ordet innebär.

Snön envisas med att ramla ner i massor. Våren är fortfarande en bit bort men vi har ju äntligen mars nu. Alltid nåt. :-) Viktor vill inte ha vår och sommar, jag förstår inte riktigt varför, men han är glad åt snön den luvern. Han gillar inte värme så värst. Men det är lite kluvet för han avskyr sina vinterkängor som måste snöras och knytas. Och då brukar jag lite skadeglatt säga att jaha men när snön är borta så behöver du ju inte ha dem längre. Då brukar jag få mig ett bläng. Hehe...

Det är sportlov nu och han är väldigt "sportig" måste jag säga. Sitter i soffan och spelar nåt Turtles-spel på sin playstation. Sånt får man ju massor med motion av... ;-)

När vädret växlar blir jag sämre och de senaste dagarna har jag haft mer värk och varit mer trött. Luddig i huvet på nåt vis. Imorgon ska jag på massage igen, tredje gången nu. Det ska bli skönt.

Eh... ja det var nog allt. ;-) Där tog jag slut.

Ha en bra måndag! Kram!

Visst är de fina ändå... snöflingorna. :-)


OBS! Vid en snabb koll nyss märkte jag att det nu gick att gå in på RESURS precis som vanligt. Jag är alltid lite sen med mina upptäckter. Därav rubriken... den stämmer väldigt bra för närvarande... insnöad lite överallt.

Lägger därför in RESURS igen här på bloggen.

Inga kommentarer:

AddThis