Skogen

Skogen

måndag 1 mars 2010

Ack vad fula kläder man hade på 80-talet... men sjunga kunde de.

Två inlägg på en dag! Shocking som de säger på engelska. :-)

Nej men jag var nere i tvättstugan förut och började av nån märklig anledning tänka på varför jag inte har kvar musikalen Chess på band ens. Den är ju så in i baljan bra. Jag hade den inspelad då i mitten av 80-talet men spelade över det för att jag antagligen hade slut på band och ville ha ny musik.

Och min absoluta favoritlåt då och som jag får enorma rysningar av än idag är den låt som jag lagt in länken till här. Videon är väldigt 80-tal men det får man ta. Rösterna, musiken... det är så typiskt Björn och Benny och jag som var ett hängivet ABBA-fan under hela min ungdomstid ryser extra åt att känna igen deras sound. :-)

Tommy Körberg är ju helt fantastisk också i Chess. Men för mig är det just den här sången som ger mig extra mycket härligt rys. :-) Och jag har inte hört några andra versioner än just originaluppsättningen av Chess. Det har inte blivit så. Men de är säkert bra de med. Jag har hört Karin Glenmark sjunga den här duetten med Elaine Paige... det var också rysvarning kan jag säga... ujuj.

I know him so well - Elaine Paige & Barbara Dickson

Viktor och jag fuskade idag. Vi åt semlor till fika. :-) Men ingen blev ledsen för det. Tvärtom. Och med fuska menar jag att vi bara äter det på fredagar egentligen. Jag borde inte gå till konsum när jag är sugen på fikabröd. Hehe...

2 kommentarer:

Erika sa...

Ja fy vilket vidrigt mode det var på 80-talet. Hur tänkte man där?

EvaLena sa...

Haha! Ja det kan man fråga sig. Det var hemskt. Hoppas aldrig det kommer tillbaka med full kraft. Lite finns ju redan. Dessa hiskeliga tights med långa t-shirts... UGH! Och jag vet inte men de kanske har pumps till också! GAH! ;-)

AddThis