Skogen

Skogen

måndag 29 mars 2010

Sommartider hej hej... :-)

Hoppas att ingen glömde ställa om klockorna under helgen för annars blev det nog lite tjorvigt imorse. ;-) Jag glömde det inte i alla fall. Så nu är det alltså sommartid igen. Det var ju inte längesen vi ställde om till normaltid (hörde på radion idag att det heter så, inte vintertid som man ju kanske vill säga) så jag måste ändå säga att hur som helst går tiden rätt snabbt.

Gårdagen gick ovanligt fort för på nåt vis så fattades det ju en timme och rätt som det var så hade klockan blivit tio på kvällen och jag hade glömt bort att jag ju skulle göra både det ena och det andra innan sovdags. Jag satt nämligen och läste och var helt uppslukad. Men det ordnade sig. Jag hann med det jag skulle.

Jag har börjat borsta tänderna med eltandborste (på kvällarna i alla fall) och det är fantastiskt praktiskt. Viktor har ju haft en länge och man kan ju dela borste för man har ju en sån där utbytbar borstöverdel. När jag skulle köpa en ny sån till honom senast så fanns det bara i fyrpack och då bestämde jag mig för att testa. Nog för att det durrar i huvet när jag borstar och om man tycker det är obehagligt att vara hos tandläkaren (borren och det) så kanske man inte gillar eltandborste så värst. Men det är så härligt att bara stå där och så borstar det av sig själv liksom. :-) Fast jag dreglar så bedrövligt så jag måste ha en handduk som en haklapp ungefär. Jag måtte ha rikligt med saliv...

I alla fall. Har varit på mitt andra samtal med psykologen idag på förmiddagen och det är så skönt att allt har satt igång. Det är en så stor lättnad. Vi kommer väldigt bra överens hon och jag och hon känner väl till den slags problematik jag har och vet vad som behövs för min del i terapin. Så jag tror det kommer att bli bra. Jag är enormt motiverad också och det hjälper ju naturligtvis till. Det jag skulle tänka/fundera på tills nästa gång var; Hur vill jag ha det (mitt liv) och vad vill jag? Viktiga saker att grunna på...

Och imorgon ska jag iväg på massage igen... ack vad härligt. :-)

Flyttningsbestyren är i gång förstås, det står packade kartonger i mitt sovrum, de är inte i vägen där, och jag skurade ugnen igår. Visserligen så kanske jag får ta den en gång till innan flytt men då är det värsta borta liksom. När jag ställde in lergrytan med köttfärslimpan i ugnen igår så sken den så jag nästan blev bländad så rent var det därinne. Gallret blänkte. Och det var ett h-vetes arbete kan jag säga att få allt rent. Det tog sån tid att Viktor trodde att han aldrig skulle få nån mat igår, hehe. Jag var ju tvungen att göra det när jag kände att jag orkade, hade jag väntat tills eftermiddagen hade det nog inte blivit av.

Viktor längtar efter att flytta (då slipper han gå i alla trappor varje dag) men bävar för själva flytten (då han måste hjälpa till att bära vilket också innebär ett väldigt gående i alla trappor) så han är lite kluven där för närvarande... ;-)

När röklukten (med mera) från grannarna smyger in i hallen och även invaderar badrummet så tänker jag på att snart behöver jag inte stå ut med det längre. Och då känns det lite lättare när jag tvingas öppna badrumsfönstret för att vädra och även puffa på den där doftsprayen.

Nog för att det väl kan finnas grannar i det andra huset som också har konstigheter för sig; jag slipper i alla fall röken. Andra konstiga vanor är det (tydligen) lättare att göra nåt åt om man ska tro bovärden. Det märks att det är våren för studenterna som bor utspridda i husen har börjat festa rejält. Vilket är lite trist för det blir ju inte lätt att sova om nätterna. Och jag minns hur det var förra året på Valborg... ujuj. Slagsmål ute på gården och allt möjligt bråk. På ett vis önskar man nästan ibland att det ska vara dåligt väder för då är folk lugnare vid såna högtider. Men på ett vis så vill man ju kunna njuta av att gå ut och se på fyrverkerier och brasor utan att frysa rumpan av sig.

Ha en bra måndag! Kram!

Glädjefnatt eller? :-)

Inga kommentarer:

AddThis