Skogen

Skogen

onsdag 3 mars 2010

Sol och luft och ömma muskler... ;-)

Jag är fortfarande lite mör efter massagen igår men det känns rätt bra ändå. :-) Jag blir rent ut sagt flummig av den och under gårdagen blev inte så mycket gjort av just den orsaken. Hehe...

Idag har jag varit iväg, i det fina vintervädret, och träffat min coach och vi pratade om det där med att ändra på sina tankebanor. Vilket ju är väldigt svårt. Tänka positivt och ta vara på det som är bra och sånt man blir glad av. Det finns ju så mycket negativt överallt ändå ständigt så man behöver ju inte fylla på det själv menar jag. Nä då är det ju bättre att inte grotta ner sig i elände utan välja glädje. Och anledningen till att jag säger det är att hon skickade med mig en dvd med Kay Pollack som heter just Att välja glädje. Jag har sett boken (och även sett att det fanns en dvd) och faktiskt tänkt skaffa den och läsa men det har inte blivit av.

Dvd-n innehåller "Tre timmars underhållande dvd-kurs att bli lycklig av, att förändras genom" enligt baksidan av fodralet.

Jag fick också en pärm med lite intressanta artiklar och dylikt som handlar om positivitet som hon hade gjort iordning åt mig. En del saker av Mia Törnblom som jag nämnt tidigare här på bloggen. Hon med boken Självkänsla Nu! Bland annat Jag är bra-boken som jag då ska börja med igen. Tappade tyvärr sugen förra omgången och slutade skriva i den.

De har en grupp som samlas och går igenom detta tillsammans, jag är inte med i den gruppen men min coach ville jag skulle få ta del av materialet ändå. Så när jag får lugnt omkring mig ska jag se på Kay Pollack. Jag har tidigare, när jag hört och sett honom på teve, blivit intresserad av vad han har att säga så jag ser fram emot att se dessa avsnitt. Han är en speciell person och då menar jag att han är det på ett bra sätt. ;-) Fast alla kanske inte håller med mig där men det är ju upp till dem.

KBT-n väntade hon svar på idag eventuellt. Så fort hon fick veta nåt skulle hon höra av sig. När det gäller Landstinget så vet man ju att de tar tid på sig.

Hyreskontraktet på den nya lägenheten är påskrivet först av mig och sen av bovärden och tillbakaskickat till mig, fick det häromdagen. Så nu är det på riktigt. :-) Jag ska flytta till första maj! Och jo jag har faktiskt redan börjat packa och städa ur skåp. Det beror på att jag aldrig vet hur mycket jag orkar så jag måste göra det jag kan när jag kan. Och det är bra för allt som blir gjort.

*Nynnar lite för mig själv* "Just idag är jag stark..."

Ha det bra! Kram!

Ett av Viktors favoritdjur; Snöleoparden.

Lite fakta från WWF









Bok jag läser för närvarande: Kärlekens Energi av IngaLill Roos.

Inga kommentarer:

AddThis