Skogen

Skogen

fredag 5 februari 2010

Idag är det fredag - hela dan! :-)

Idag lyser solen på oss vinterbleka. Snön är bländande och de flesta går omkring och ser skrynkligt uppgrinade ut för att skydda sina ljuskänsliga ögon. :-)

Jag har varit och träffat min coach, vi gick igenom den remiss hon ska skicka angående KBT och jag hade inte nåt att lägga till, allt var med. Vi hade ett bra samtal. Fast det har vi ju oftast. :-)

När jag kom hem gick jag in på konsum och köpte semlor åt mig och Viktor, det ska vi ha till fika sen. Det är vår alldeles egen fredagsritual. Det blir lite trist när semlorna slutar säljas och vi brukar väl inte fortsätta vårt fredagsfika lika regelbundet sen. Nån gång ibland kanske, om jag gör en sockerkaka eller så. För det mesta finns det bara torra Mariekex i skafferiet. Men det är inte så dumt det heller och man får ju ta det man har.

Imorgon är det nån slags turnering i innebandy här i sporthallen, min syster skrev om det i ett mail för ett tag sen och sa att hon skulle höra av sig längre fram om detaljerna. Men hon har inte hört av sig än om hur det blir, om det är hon som är med äldste pojken eller om det är pappan. Men om det är hon som är med så ska jag kila bort och få en pratstund med henne och krama om min lillasyster lite. ;-) Och förstås se på när min systerson spelar innebandy. Han är duktig. Förresten, han fyller femton om bara några dagar. Han är en stor kille nu. :-)

Det börjar bli fart på fåglarna nu och det finns en sida på nätet där man kan gå in och lyssna på fågelläten, om man har lust. Jag tycker det är rätt kul. Om man lyssnar på ljuden och ser vilken fågel det är och sen går ut och lyssnar så är det rätt kul att faktiskt veta vilken det är som kvidevittar.

Wildlife Garden

Den här låten hörde jag på radion imorse när jag nyss vaknat och jag gillar den väääääldigt mycket så den delar jag med mig av nu. :-) Ha en bra fredag! Over and out för idag.

Nickelback - If today were your last day

KRAM!

Inga kommentarer:

AddThis