Skogen

Skogen

måndag 8 februari 2010

Trötta ögon ser inte så bra

Ugh! Idag har jag haft trötta och svidande ögon vilket innebär att jag nästan inte kan gå ut för tårarna rinner hela tiden och jag vill blunda. Inte trevligt. Vissa dagar är det så även om jag sovit bra på natten. Jag vet inte varför. Det börjar bli lite bättre nu men det svider fortfarande. Och jag blir väldigt trött i huvudet av det så allt blir segt och trögt. Trögare än vanligt då kanske ska sägas.

Men jag lyckades i alla fall titta på ett intressant program på SVT-s hemsida förut. Det var Söndagsdokumentären och heter Konsten att vara människa. Det gick på teve igår kväll tror jag men jag ser sällan på teve, det är ju tur att det visas på hemsidan. Jag rekommenderar detta program varmt.

Konsten att vara människa

Filmen finns kvar till den 9 mars. Den går säkert i repris på teve också, jag har inte kollat men de brukar ju sända repriser på såna program.

Ja man kan allt fundera ibland på det där med att vara människa. Ska det behöva vara så svårt och jobbigt hela tiden?

Jag säger som Roy i Macken (från filmen Macken) "Det ska va gôtt å leva, annars kan dä kvetta." Eller hur?

Ha det bra! Kram!

Här skulle man vara... suck...

2 kommentarer:

Dittodattan sa...

Det där med trötta svidande ögon känner jag igen. Trodde att det bara var jag som hade detta oförklarade symptom, men det kanske hänger ihop både med fibromyalgi och ME?

Har du kollat om du har feber? Själv har jag nämligen upptäckt att svidande ögon alltid innebär feber för mig.

EvaLena sa...

Jag såg inte din kommentar förrän nu. Snacka om trög! Men bättre sent än aldrig. :-)

Nej jag har nog mer kopplat ihop det med hormoner för det där med ögonen är ett återkommande fenomen en gång i månaden. Även om jag inte kan bevisa det riktigt. Och det hjälper inte med ögondroppar heller.

Jag påpekade för en läkare att jag trodde att hormonerna påverkade min kropp så att min fibro blev värre på grund av dem ibland men han bara viftade bort det och brydde sig inte. Det är lite irriterande när en läkare inte fattar att man ju faktiskt känner sin egen kropp rätt så väl. Så det var inget som jag tog ur luften direkt.

Men det är ju så man blir behandlad när man har en sjukdom som "inte finns".
;-)

AddThis