Skogen

Skogen

måndag 22 februari 2010

Snöstorm och att ploga snö utan plog.

Så var det måndag igen då. Och för de som inte har nån koll... ;-) kan jag säga att igår kväll var det BAFTA i London. En rätt stor tillställning faktiskt. BAFTA = British Academy of Film and Television Arts. Låter tjusigt eller hur? Jora så att... Inte lika stort som Oscars men ändå... lite roligare för det brukar vara vettigare urval på både filmer och skådisar som är nominerade och inte så glammigt liksom. Engelskt som det ju är. Prins William var där till och med, jovisst förstår ni. Hehe... Jag brukar väl inte följa det så där himla noga, tänkte bara nämna det. Det bor en liten filmnörd i mig men det vet nog de flesta som känner mig om. ;-)

Det är roligt med lite fest och tjolahopp ibland. Det gick ju inte på teve här om nån undrar vilken kanal det var på. Nä sånt roligt får inte vi här i gamla Sverige se på. Och jag såg det inte heller, jag tror det gick att se på sån där streaming live feed men det var nog bara folk i England som kunde det. Nåja.

Idag är det tillbaka till vardagen igen. Det snöar förstås. Och i lördags var det snöstorm. Men inte hindrade det mig från att ta min promenad. För närvarande är den där promenaden på morgonen lika viktig för mig som att andas. När jag står där i skogen och lyssnar, njuter av tystnaden och drar djupa andetag... det är värt så mycket. Och det är så vackert inne i skogen med alla snötyngda träd. Och inne bland träden så blåste det inte lika mycket och det yrde inte omkring så mycket snö heller, det var rätt stilla. Lite magiskt nästan. Jag mötte några enstaka människor, de var ute med sina hundar och förmodligen trodde de jag var galen som gick ut i det vädret och inte ens hade en hund med mig! Ha!

Igår morse var det svårt att ta sig fram, jag fick liksom ploga med fötterna för om man lyfter på benen för varje steg blir man väldigt fort trött och får dessutom snö i skorna, det kommer ju innanför överdragsbyxorna då. Snön var lätt och fluffig men djup på sina ställen för det hade ju blåst upp i drivor dagen innan. Solen lyste men det kändes inte varmt precis för det blåste snålt ovanpå de där 10 minusgraderna. Att ploga med fötterna/benen är lite som att gå i vatten, det blir segt. Och när man till slut kommer till ställen där det inte är nån snö att ploga sig igenom så känns det som om benen lyfter av sig själv och man kliver lite konstigt innan man får ordning på dem. Det går ju så lätt att gå liksom.

Erika och Isac kom hit igår också. Hon var bjuden på en kusins kalas och Isac slapp följa med på det, han var hos mig och blev kliad och snosad på istället. :-) Han har det lite besvärligt med ögonen för närvarande, hoppas det går över.

Tänkte precis nu på en gammal låt från långt tillbaka som jag inte minns mer av än början...

"Just idag är jag stark, just idag mår jag bra..."

Och just idag kan jag instämma med detta. Och försöka njuta av det medan det varar. :-)

Den låten kanske Viktor tycker bättre om än den jag gick och sjöng på förra veckan; "Det ska va kôrv i år, det ska va kycklinglår, det ska va mat på stora faaat!" :-) Den tyckte han inte om alls. Hehe... Den är från Berts dagbok har jag för mig. Den finns på youtube. Men där finns ju det mesta.

Ha en bra måndag. Kram!

Inga kommentarer:

AddThis