Skogen

Skogen

torsdag 4 februari 2010

Gråmulen torsdag

Idag var Viktor på bra humör när han kom hem från skolan (på torsdagar brukar han ibland ha ett plågat ansiktsuttryck) för istället för att ha lektioner med "kill-gruppen", då de får lära sig om sex och samlevnad, hade han bakat muffins istället. :-) Han hade med sig ett muffins i ryggsäcken och hade tydligen haft brått för han hade inte lagt det i nån påse.

Varje torsdag under vårterminen (som jag fattat det) ska de ha såna lektioner och Viktor har varit alldeles förtvivlad varje gång han kommit hem efter dessa lektioner. Han blir förmodligen så generad av det och väldigt irriterad på de andra killarna som hela tiden säger "fula ord". Det gillar han inte att de gör. I och för sig så kunde ju de vuxna påpeka att man inte måste använda de "fula orden" bara för att man diskuterar sex och samlevnad men de verkar inte bry sig.

Ibland kan det vara bra att inte göra för stor affär av sånt men ibland så kan man ju säga ifrån så det inte blir nåt som vi vänjer oss vid för det vore inget vidare trevligt tycker jag nog. En del menar att om vi alltid sa dessa "fula ord" så skulle de ju bli så vanliga att de inte längre var "fula" men ändå... Jag tycker i alla fall att de är fula och inte behöver läggas till utöver allt annat skräp folk häver ur sig. ;-)

Och idag blev det inställt alltså.Till hans stora lättnad. Han har en del problem med det där att bli vuxen och det är klart, han befinner sig i en brytpunkt i och med puberteten och den kan vara svår. Han har också kommit i målbrottet vilket han inte vill att jag skojar med honom om. :-) Men hans röst är väldigt brummig nu mot vad den var för ett tag sen. Den låter rolig och annorlunda.

För övrigt så rullar dagen på. Dammtussarna rullar också på. :-) Eller rullar omkring kanske man ska säga. Jag borde dammsuga men det är roligare och trevligare att läsa en bok istället. Och då gör jag hellre det och slösar inte min värdefulla kraft på dammet. Städa kan man göra nån annan gång.

Ha en bra torsdag! Kram!















Bok som jag läser (snart): Energitjuvar av Ingalill Roos

Inga kommentarer:

AddThis