Skogen

Skogen

måndag 26 maj 2008

"Rapport från en skurhink".

Som rubriken antyder så är jag i städartagen. Jag har idag städat övervåningen på mitt hus som då ska vara rent och snyggt när jag lämnar över nycklarna på fredag. Rent kanske det är men snyggt... ja jag vet inte det jag. Jo inne är det ju ganska snyggt. Och särskilt när det är rent.

Kroppen värker och protesterar mot minsta rörelse och det skulle inte göra mig ett dugg att ta på pyjamas och krypa under täcket nu på en gång. Men jag kanske ska låta klockan bli mer än 18 på kvällen.. ;-)

Disken väntar och sen får vi se om jag orkar hålla mig uppe lite till. Här kommer ett boktips, kanske lämpligt för trötta städmänniskor.


















Jag har faktiskt den här boken. :-) När min farmor flyttade till sin lilla lägenhet förra året och inte hade plats för alla sina böcker (hon gav bort väldigt många) så lämnade hon skrattande över den här till mig och sa; här får du nåt att läsa du som jobbat i hemtjänsten... Hon är allt en liten luring min farmor. Tyvärr har jag inte läst den än men när jag har gjort det ska jag skriva en recension.

För övrigt här hemma så är det Star Wars som gäller dag ut och dag in, alla vakna timmar på dygnet... Ja det är ju inte jag som leker/spelar Star Wars spel eller glor på youtubefilmer hela tiden. Det är Viktor förstås. Men jag är fulltändigt invaderad av detta. Och blir också ibland tvingad att se på filmerna (på youtube) tillsammans med Viktor. Bara för att han säger att; den här bara måste du se mamma...

Förra sommaren var det likadant. Jag fick nästan slåss för att få sitta vid datorn. :-) Men det är rätt okej ändå tycker jag nog.


Jag tycker Darth Vader är väldigt söt - som legogubbe. :-)

















Chewbacca är en av mina favoriter i Star Wars. Han är också mysig i lego.
















Kram på er allihop!

Imorgon skulle jag behöva säga till mig själv innan jag fortsätter mitt städande:

Use the force!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha det var fina bilder!

EvaLena sa...

Ja de är så söta de där gubbarna. :-) Till och med de gubbar som är onda och dumma är söta.

Jag har bilder på fler för Viktor har ju laddat hem och skrivit ut vet du...

Började läsa den där boken förut. Måste säga att den kunde jag nästan ha skrivit själv. Snopet. Farmor hon visste nog vad hon gjorde när hon gav mig den. Hehe...

AddThis