Skogen

Skogen

tisdag 13 maj 2008

Jo jag satt här och grunnade lite...

Varför är det alltid så svårt att få potatismoset varmt i mikron? Och hur kommer det sig att det alltid kliar på näsan (eller i öronen) när man är blöt om händerna?

Nåt att fundera på...

Hörde för ett tag sen att om man använder för mycket sånt där munskölj så kan man få ont i magen. Inte för att man sväljer munsköljet (om det inte sker av misstag då...) utan för att de bakterier som man tar bort från munnen är såna som behövs nere i magen. Och när magen inte får dem så blir inte magen glad, om jag säger så. Så det är att välja, dålig andedräkt eller dålig mage...

Fast om man bara använder munskölj då och då så kanske det inte är så farligt. Provade Listerine för ett tag sen och trodde att både tänder och tandkött skulle förintas totalt. Läpparna var bedövade tjugo minuter efter att jag spottat ut. Alla bakterier måste blivit totalt bortbrända av detta medel. Måste vara oerhört effektivt så starkt som det är. Så jag använder det inte alltför ofta.

Egentligen har jag inte ett dugg att skriva om idag. Bara lite om vardagens små funderingar. Och nu känns det som om jag är klar med dem för tillfället.

Jag har en liten bok som heter Tänkvärt av Gunnel & Kjell Svärd och här kommer nu några tänkvärda saker.

"Det avgörande är inte hur gammal du är utan hur du är gammal".

"Det man söker har man ofta inom sig så därför spelar det mindre roll var man bor."

"Bär inte på framtidens bekymmer, för då får du genomlida dem två gånger. Bär inte på gårdagens bördor, för de hör gårdagen till."

"Det är inte många som vet hur bra de har det - däremot hur bra andra har det."

"Även ett långt liv är kort."


Och här är min favorit;

"Tag dig samman och gör något onyttigt."

Kram på er! :-)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi :) Idag har Herr Bus och jag varit nere och nästan badat. Ja han då, inte jag. Han går längre och längre ut i vattnet för varje gång. Jag har försummat skolarbetet och tvättat kläder. Tråkigt.

EvaLena sa...

Hehe... jag tvättar också idag. Det är väl inte det roligaste man gör men det är ju trevligt med rena kläder. :-)

Han är mysig herr Bus...

AddThis