Skogen

Skogen

måndag 12 maj 2008

Börja om från början... börja om på nytt...

Som rubriken antyder så måste jag börja om från början i min kamp mot Försäkringskassan. Åter har de bevisat att de inte förstår någonting om hur jag mår. De anser fortfarande att jag är hur frisk som helst och att jag kan ta ett jobb vilket som helst. De skjuter ansvaret över till Arbetsfömedlingen och vill inte befatta sig med mitt problem alls. Och även om Arbetsförmedlingen säger att vi har inga jobb som passar så verkar det som om personerna på F-kassan har blivit fullständigt döva. Efter så lång tid av negativ respons så har jag börjat misstänka att de har ett personligt agg till mig. Att det i min mapp finns en röd varningstext som alla nya handläggare måste läsa innan de beslutar nåt. Där står det kanske: Varning! Denna kvinna ska aldrig någonsin få hjälp. Hon ljuger om sina besvär. Hänvisa henne genast till Af oavsett vad personalen på Af säger.

Det känns onekligen deppigt. Mitt sista hopp sattes till den arbetsprövning jag gjorde förra året. Den skulle bevisa för F-kassan hur dålig jag faktiskt är. Min handläggare på AF sa att vi i stort sett var tvungna att göra detta (arbetsprövningen) för att visa dem (F-kassan). För då hade vi gjort allt vi kunde. Men det hjälpte ju ändå inte.

Nej jag vill inte tänka på det där just nu men jag var ju tvungen att liksom nämna det ändå.

Sakta men säkert blir mitt hus tömt på grejer. Jag var där förut och tog emot sotaren som skulle dit och rafsa i skorstenen. Gräset har växt så det är inte klokt men jag kan ju inte klippa det. Inte när det blivit så långt, jag som bara har en handjagare, det orkar jag inte nu. Det kommer att behövas en lie för att få ner det när nye ägaren flyttar in. :-) Men jag bor där ju inte så jag känner inte att jag kan ta ansvar för trädgården.

Idag blåser det kallt men solen skiner i alla fall så det är ju skönt.

Har läst nyheter på webben och det är en salig blandning som vanligt. Våldtäkter, bilolyckor, vilt slagsmål mitt på blanka dagen med stort polispådrag, positiva ishockeyresultat och den där svenske fotbollsmålvakten som släppte in 8 mål! Ojojoj... Det var en sån där webbfråga om ifall vi var oroliga inför fotbolls-VM eller vad det nu stod. Nu när han varit så "dålig" och släppt in så många mål. Jag tror inte att jag bryr mig så värst mycket om det...

Apropå en annan sak... Det strejkas ju hej vilt bland sjuksköterskorna och en del som tror sig veta bäst (jodå det finns en och annan sån) säger och tycker att de ska säga upp sig och börja jobba inom privatvården istället. Där kan de få bra löner, sägs det. Det har ju också debatterats hit och dit om vad som funkar bäst, offentlig eller privat vård och om det är rättvist att de som har mycket pengar kan köpa sig bättre vård. Här kommer nu ett inslag från en debatt som trots sin humoristiska framtoning har mycket sanning i sig. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=GNUF4KRpTkY

Ha det gôtt därute i våren.


Här sitter älsklingen Isac och njuter av sol och vatten. Ute på vift med matte förstås. :-)

Inga kommentarer:

AddThis