Skogen

Skogen

torsdag 22 maj 2008

Ont det gör ont....

Idag är det en sån där dag med bara ont, ont, ont. Men jag ska inte tjata om det utan kan bara konstatera att så är det.

Nu minsann är det stort hallaballoooo för att det är melodifestival. Den STORA melodifestivalen. Så nu blir lördagen förstörd igen.... ;-) Nej jag har ju andra tevekanaler som jag kan glo på. Jag bryr mig inte ett skvatt om ifall Charlotte Perelli vinner eller kommer sist. Jag brukar bli irriterad på Viktor när han ibland slänger ur sig "vem bryr sig" i alla möjliga situationer. Men nu är det verkligen befogat. Vem bryr sig?

Det finns ju viktigare saker att ägna sig åt. Och detta PR-jippo de hållit på med de senaste veckorna. Jösses vilket slöseri på både pengar och energi. Fast har de roligt de små liven så får de väl hållas. Fast finns det inte risk för överexponering? Jag menar man blir ju trött om man ständigt ser ett och samma ansikte på löpsedlarna hela tiden oavsett vem det är.

Och jag måste säga att jag är lite trött på Charlotte Perelli nu. Trött på låten också som de kör en gång i kvarten i radio. Hon må vara en mycket trevlig människa, jag är ändå trött på att ständigt mötas av hennes breda leende, kraftiga ögonmake-up och fruktansvärt långa naglar. Det hör väl ihop med glitter och glamour förstås och då ska det väl va så... ursäkta mig för att jag rackar ner på vårt stora schlagerhelgon...

Själv är jag varken glittrig eller glamourös... ;-) Men det känns rätt okej ändå.

Det här med melodifestivalen är nästan lika viktigt som sport. Kolla bara på detta.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_1274733.svd

"vi var taggade och laddade..." Låter som inför en fotbollsmatch tycker jag.

Men har man sett på maken! Nu fick hon ju publicitet genom mig också. Nä fy... ;-) hehe...

Nåja. Nu ska jag för alltid lämna detta ämne. Jag tänker inte ta upp det mer. I alla fall tror jag inte det.

Detta tyckte jag var lite oroväckande.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1271947.svd

Där behöver inte bovar och banditer skynda sig minsann. Och jag som trodde att poliser överallt behövde vara vältränade. Dessa måtte bara sitta i sina polisbilar och röka och äta... hm... Och detta problem finns lite överallt. Jag har sett på serien Cops ibland, på kanal 6, det är oftast rätt fetlagda poliser från amerikanska södern. De har vissa problem med att ränna efter bovarna. Deras uniformer stramar väldigt. Och dessutom använder de nog också skyddsväst under. Jag vet inte hur det är ställt med de svenska poliserna dock. De jag sett i teve verkar inte så feta. Fast man kan ha dålig kondition ändå.

Kolla in detta... Darth Vader gjord av sand. Behövs ingen ljussabel där inte. Det är bara att putta till och blåsa bort honom. :-)

http://www.svd.se/nyheter/bildspecial/resor/artikel_1274289.svd










"Livet består av småstunder som det är viktigt att kunna njuta av".



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka tuffa figurer i sand. Jag som tyckte det var häftigt när man kunde bygga en tunnel i sanden som inte rasade ihop...

AddThis