Skogen

Skogen

fredag 27 februari 2009

Solen värmer, fåglarna kvittrar...

Solen skiner och snön gnistrar och det känns faktiskt att solen värmer nu. Talgoxarna är i full fart med sitt kvittrande, vilket jag fick bevis för imorse när jag var ute på min promenad. Skolan låg öde och tyst. Men snart är det dags igen. Viktor kommer säkert att gnöla hela söndagen för att han måste gå till skolan på måndag. Än har han inte kommit hem, det ska bli kul att få veta vad han gjort den här veckan.

Jag vet vad mina grannar nedanför mig hållit på med under sportlovet. Smällt i dörrar ständigt och jämt (mer än annars), dag som natt, grälat och bett varann hålla käften. De är också väldigt duktiga på att dra omkring med möbler sent på kvällarna. Och klampa runt med väldigt arga steg. Det är lite olika vad folk väljer att göra när det är skollov... ;-)


Denna dagen - ett liv. Gör det bästa av den för den kommer inte tillbaka. Imorgon är det nämligen en annan dag. ;-) Eller som Galenskaparna sjunger; "Här har du din morgondag, en present till dig från jag..."

Idag fick jag förresten den nya Biltemakatalogen... hehe...


Snart är det dags för den tidiga vårens blommor att kika fram, om de inte redan gjort det på sina ställen.

Inga kommentarer:

AddThis