Skogen

Skogen

torsdag 12 februari 2009

Ibland undrar man...

När jag läser nättidningarna så brukar jag ta de lokala först och om jag har tid och ork så går jag över till de rikstäckande, vilket jag inte gjort idag ännu... Än så länge är det tillräckligt med elände i de lokala tidningarna. Det är inte klokt vad mycket konstigt, tråkigt och ruskigt som händer runt hörnet bara, när man börjar tänka efter.

När jag såg att en centerspelare i ett innebandylag hade blivit hotad så att han behövde bevakning så hajade jag till. Jag menar, vem gör nåt sånt? Vem hotar en ung lagkapten i innebandy så att han måste ha polisskydd? Hur tänker man då? Är det bara nån som vill sätta honom på plats? Ligger det fullt allvar bakom? För visst är det bra dumt...

http://www.vf.se/Sport/Varmland/Polisbevakas-efter-hot-090211.aspx


Att skylla på sin hund när ens barn fått så fruktansvärda skador att det inte kan vara annat än misshandel är visst också nåt som en del använder sig av. Barnet sägs ha haft både benbrott och revbensbrott och att detta hade börjat när han var två veckor gammal. Nu är han två år och får bara träffa sina föräldrar några timmar i veckan under övervakning.

http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Barnet-misshandlades-090212.aspx

Människorna är en så häpnadsväckande flock att det inte behövs fiktion för att få spänning och elände framför ögonen. Man behöver bara läsa tidningarna. Detta apropå ett inlägg som jag hade förra veckan om agentserien [spooks]. Det enda som skiljer är att när man ser på den serien så vet man att just det som händer där är på låtsas, det är till viss del byggt på verkliga händelser men man kan ändå tänka att det är fiktion. Har teveseriernas fiktionella värld numer överförts till verkligheten eller... är det fortfarande tvärtom i alla fall... ? Hm... Det blir nästan som att undra om det där med hönan eller ägget...

På senare tid har jag tyckt mig se en tendens att många beter sig som de sett folk göra i filmer. Med både vapen och annat. Och oftare än tidigare. Så det tål nog att tänkas på.

Jag försökte finna en kul nyhet. En som inte innehöll nåt elände. Men gissa vad? Jag kunde inte hitta nån. Jo förresten, det var nån gubbe som hade vunnit på en trisslott... 15000 i månaden i 20 år fick han. Det var ju roligt! För honom då... ;-)

Ha en bra torsdag. Kram!

Inga kommentarer:

AddThis