Skogen

Skogen

måndag 2 februari 2009

Släng dig i väggen James Bond!

Jag älskar Spooks. För den som inte vet vad det är kan jag säga att det är förmodligen den bästa brittiska teveserie som någonsin gjorts. Den handlar om brittiska secret service MI5 och man sitter som en korkskruv på stolen eller i soffan eller var man nu sitter, om man ens sitter, under vartenda avsnitt. Jag har skrattat åt Viktor ibland för att han hoppar upp och ned när han ser på vissa filmer när det är spännande eller intensivt. Så skulle jag med kunna göra när jag ser på Spooks.

Jag har säsong 4, 5, 6 och 7 nedladdat på min dator. Jag tog dem tyvärr i fel ordning men det är väl typiskt mig. :-) Förmodligen skaffar jag resterande också så småningom. Jag började bakifrån med den senaste säsongen som visades i slutet av förra året på BBC one och BBC three. Laddade hem varje vecka. Jag har sett enstaka avsnitt av de tidigare säsongerna för en gång förr i tiden så visade faktiskt tv 2 denna fantastiska serie. Men jag missade den för det mesta. Varför vet jag inte. Fel visningstid kanske. Sen har jag sett ett par avsnitt från säsong 1 och 2 på Viasat Crime. Varför inte Sveriges Television köper in den här serien nu förstår jag inte alls. Vilken miss!

När jag ser på den här serien så försvinner världen runt omkring. Alla problem som jag har för egen del flyger så långt de kan och jag sjunker ner i alla de stora och svåra bekymmer som gänget i Spooks har att tampas med. Och som de tampas sen...

Min favorit bland agenterna är Ros Meyers (Hermione Norris). Coolare får man leta efter. :-) En annan favorit är Malcolm. Han är en sån där härligt go teknisk nörd. Det han inte vet om tekniska mackapärer är inte värt att veta.

Som sagt; jag älskar Spooks... :-) Och säsong 7 slutade väldigt dramatisk, det var en sk cliffhanger som hette duga, så nu får jag väl längta ihjäl mig efter säsong 8 som förmodligen spelas in nu under våren och kanske visas i slutet av året.

http://www.bbc.co.uk/spooks/

Det som är en aning trist på hemsidan är att ingen utanför England kan se de videos som finns om man skulle vilja. Det tycker jag är lite snåljåpigt. ;-)




En del av gänget i [spooks] säsong 7









Kram från en som inte är så hemlig. :-)

Inga kommentarer:

AddThis