Skogen

Skogen

torsdag 5 februari 2009

Åsså var det torsdag.

Jag fann ingen bra torsdagslåt heller. Så istället så får det bli en liten dikt. :-)

Den är från broschyren om fibromyalgi och jag vet inte vem som skrivit den.

Spegeln


Jag tror att min spegel ljuger

för detta kan inte va sant,

där jag förr såg den unga flickan

ser jag nu mer – en gammal tant.

Jag måste nog byta ut den,

för den är ju inget att ha.

Jag tror det är femtio år sen

jag köpte den – då var den bra.

Men ingenting håller för evigt,

ej heller min fina trymå

för speglar blir gamla och slitna

men det blir ju flickor också.


Ha en bra torsdag. Och ibland kan det kanske vara bättre att strunta i att glo i spegeln hela tiden. Man är så gammal som man känner sig, inte som man kanske ser ut.



Kram! ;-)

Inga kommentarer:

AddThis