Skogen

Skogen

tisdag 24 februari 2009

Dagarna går...

Idag får man äta semlor. Eller får och får... det är ju fettisdagen idag och då är det liksom mer officiellt "tillåtet" att mumsa i sig dessa kalorifyllda bakverk. För övrigt kan man väl vräka i sig semlor helt utan vidare, det säger jag inget om. Men idag kan förmodligen vara den enda dag den här veckan som jag faktiskt inte kommer att äta semlor. Jo, för jag åt en igår nämligen och kommer väl att äta en på fredag och jag vill inte att det ska bli för mycket av det goda... ;-)

Den här veckan är det sportlov som jag nämnde i fredags och jag är helt ensam hemma. Igår var jag in till stan och rände omkring och handlade lite för mina julklappspengar bland annat som jag faktiskt lyckats spara ända tills nu. Jag fick tag på bra grejer så nu får jag vara nöjd ett tag. Semlan blev jag bjuden på av Erika. :-)

Idag är det som vanligt igen. Jag ska till tvättstugan om en stund. Det behöver handlas. Och dammsugas, det är inte klokt vad stora (och många) dammråttor faktiskt kan bli, jag måste fundera ut vad jag ska äta och en promenad står nog också på dagordningen. Så det ser ut som om den här dagen kommer att gå rätt snabbt.

För den som inte gillar semlor går det lika bra med kanelbullar!



Ha en bra tisdag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis