Skogen

Skogen

måndag 9 februari 2009

Äntligen lite sol!

Idag har jag varit lite upptagen och liksom inte hunnit med att skriva nåt här förrän nu. Den här veckan ska jag inte leta upp sånger som har med dagarnas namn att göra i alla fall. :-) Fast det var rätt kul faktiskt.

Gårdagen som då var söndag var en sån där härligt seg dag då jag slappade och åt hemgjort godis så jag höll på att storkna på eftermiddagen. Det fanns för övrigt kvar en del som jag åt lite av förut... ehrm...

I alla fall. Det var som sagt segt igår, som det väl ska vara på söndagarna. Och jag var för slapp för att skriva nåt alls igår. Men idag är det ju måndag igen. Och det var som vanligt enormt tungt att gå upp ur sängen även om jag sovit bra och så. Kallt väder, -12 stod det på termometern innan jag tog min promenad imorse. Det var säkert ännu kallare i själv luften. Det knarrade under skorna, sådär som om man skulle gå på frigolit, när jag klev iväg.

Fick se en fantastisk soluppgång och innan dess, innan jag knappt hade fått sovgruset ur ögonen och kommit ur pyjamasen och skulle kolla temperaturen, så fick jag se månen som var på väg bort. Den såg nästan ut som solen gör vid solnedgången så jag hämtade kameran och tog en bild. Hoppas att den blir bra. Jag har aldrig sett månen på det viset på morgonen. Nu har ju jag inte en digitalkamera utan en sån där stenålders sak... så jag får tålmodigt vänta tills bilderna är framkallade.

Solen har lyst hela dagen vilket har varit så härligt. Ljuset behövs efter allt detta eländiga mörker. Jag hoppas på fler sådana ljusa dagar framöver.

Inga kommentarer:

AddThis