Skogen

Skogen

fredag 6 februari 2009

Friday on my mind

Låten jag fann idag är en gammal goding det med. Den finns i fler olika versioner, Gary Moore, David Bowie t.ex men jag tycker nog att originalet är roligast. :-) Sen kan man ju när man ser folk dansa under låten undra hur det kom sig att de rörde sig så stelt... De ser mest ut som om de har konstiga ryckningar liksom... Bandet själva har också en härlig stil. Sångaren är en väldigt glad nisse. ;-)

Sen såg jag också en senare, äldre version av originalbandet. Inte så dåligt faktiskt, gubbarna hade rätt bra ös. Men här är 60-talsversionen.

Australiska EasyBeats - Friday on my mind

Ute snöar det så glasögonen hade behövt vindrutetorkare. Jag fick liksom gå och kika över kanten på dem för att se nåt. Viktor tyckte att när väl hans födelsedag och julen var över så var det inte så noga med snön. Vi var överens om att det ska bli skönt med våren så man slipper så mycket kläder så fort det är dags att gå ut. Jag tycker det är så mysigt när talgoxarna sätter igång på allvar med sitt kvidevitt. :-) De har redan börjat, vi hörde det en morgon.

För att (än en gång) citera Gert Fylking (jag har gjort det nån gång tidigare) så är det full fart mot helgen. Det är rätt gôtt att det är fredag.

Chips och teve ikväll... behöver inte gå upp klockan sju imorgon... :-) Härligt. Och jag ska snart gå och köpa semlor. Mums...




Ha en bra fredag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis