Skogen

Skogen

onsdag 23 april 2008

Vårstädning

Jag vill bara säga ett stort och innerligt TACK till de två energiska "städare" som igår hjälpte mig rensa ur mitt garage och körde allt till sopstationen. Jösses vad ni slet och kämpade. En stor bamsekram och tackåtack till min styvfar Kjell och min dotter Erika för detta. Mina räddare i nöden. Ni är toppen! Jag har varit helt slut idag efter att ha rotat omkring i allt skräp och lyft, burit och sopat. Jag har lite grejer kvar inne i huset som också ska slängas men det kanske inte kräver så stor ansträngning.

Ja mitt hus är faktiskt sålt och det känns ju bra. Fast jag tror inte jag ska jubla förrän den nye ägaren är inflyttad och det liksom inte finns någon återvändo för honom. Nej men usch, det lät ju domedagsaktigt... det var inte meningen. Men förra gången det var köpare på gång så ändrade de sig ju trots att de varit helt säkra att de ville köpa. Fast det var ju praktiska detaljer som satte stopp där. Och den här gången har köparen redan lagt handpenning... Men man vet aldrig vad som kan hända. Tillträde blir senast sista maj. Det känns konstigt att det faktiskt håller på att hända nu, mitt hus är snart inte mitt längre. Men jag tror att jag kommer att må väldigt bra när jag vet att jag inte behöver oroa mig för det mer. Inte fundera på om det kommer in fukt i avramlade vindsluckor, inte irritera mig på katter som skiter i rabatten, inte kolla elmätaren stup i ett eller slita mitt hår när räkningen kommer, slippa bekymret om soptunnan som ska ställas ut varannan måndag, vattenförbrukning och det ena med det andra...

Å vad skönt det ska bli att slippa allt det där. Istället kan jag lägga all energi på mig och min familj. Njuta av sommaren (och förhoppningsvis tillvaron i stort) vare sig det regnar eller ej. Regnar det så behöver jag ju inte bekymra mig om gräsmattan som egentligen borde klippas men som jag inte kan klippa förrän det slutar regna. Och om det är soligt kan jag åka och sola och bada utan att vara tvungen att klippa gräsmattan och rensa rabatter den kanske enda soliga dagen den veckan...

Det blir nog bra.

Och snart är det valborgsmässoafton. Med fyrverkeri och sånt. Och även andra vanor som hör till. Min kompis Herr Örn vill gärna säga nåt här.


















;-)
Sköt om er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart jag hjälper till vet du, även om jag kände mig ganska förtvivlad och irriterad i början så vet jag ju att det går bra i slutänden. Isac var väldigt trött och mysig igår när vi kom hem. Idag har han varit busig som vanligt. Vi ska gå ut en sväng nu och kasta lite boll :)

EvaLena sa...

Jo det såg ju lite hopplöst ut till att börja med. :-) Så mycket skit som man samlar på sig. Men nu ska jag aldrig mer samla så mycket i skåp och förråd. Man lär sig så länge man lever. Och ändå har jag ju flyttat en miljon gånger, känns det som, så jag borde kommit till insikt tidigare. Ack ja... Men bättre sent än aldrig.

AddThis