Skogen

Skogen

fredag 11 april 2008

Håhå jaja... vad har jag gjort denna vecka då?

Jag har inte skrivit på ett tag och det har sina randiga skäl och rutiga orsaker...

Veckan har gått i den stora trötthetens tecken. Jag har haft en mycket dålig vecka fysiskt sett. Min värk har varit värre, tröttheten har gjort mig apatisk. Jag har inte orkat skriva, händerna har värkt för mycket. Och jag har inte orkat prata i telefon. Detta innebär också att jag har samtal att ringa, mail att skriva och en hel massa annat att ta reda på... och lite dåligt samvete för att jag inte tagit mig samman ändå och gjort allt det där jag skulle.

Och tiden blir så konstig. Jag hamnar i en egen tidszon på nåt vis. Där jag alltid är ett par timmar efter den verkliga tiden. Det känns mycket märkligt. När klockan är runt elva på förmiddagen t.ex. så är jag fortfarande kvar vid nio på morron. Och sådär håller det på. Det är bara min ilsket knorrande mage som talar om för mig att det har gått fler timmar än vad jag tror.

Nu är det fredag igen och sonen kommer hem. Allt måste liksom sparkas igång igen inför kommande vecka. Nu får jag inte slöa till här inte! Kom igen!

Ugh!

Som tur är så klarar han sig ju bra själv men det blir ändå en person att ta hänsyn till och laga mat till när man helst vill lägga sig ner och dra nåt gammalt över sig.

Om bara orken fanns, om jag inte var så trött, om det inte värkte så i min kropp... Ja då skulle mycket bli gjort. Jag har läst mycket på nätet dock. Nättidningar och annat. Det och se på teve var det enda jag orkade. Följer med i rapporteringen om den försvunna 10-åriga flickan Engla. Hoppas, hoppas att de kan få ordning på detta elände. Att den skyldige åker fast och att de hittar tösen. Fast nu kan man ju kanske inte hoppas att hon är vid liv, men det är såklart jätteviktigt att hon hittas ändå. Mina tankar har gått till hennes mamma under den här tiden. Jag tror inte ens att vi kan föreställa oss hur hon mår.

Bojkott av OS-invigningen har varit mycket aktuellt debattämne också. En del höjdargubbar har sagt att de inte tänker delta i den. Jag vet inte så mycket om läget i Kina men en del har man ju snappat upp och jag tycker nog, utifrån det lilla jag vet, att Kina inte skulle fått ha OS alls. Det borde kunna ställas vissa krav på länderna innan de blir kandidater till såna arrangemang. Vem bestämmer vilka kandidater som får vara med och tävla om detta? Och lägger de bara lappar i en hatt och drar en så det kan bli vilket land som helst? Tar de reda på hur det politiska läget är och hur folk har det i dessa länder? Hm... Det finns nog en del saker som borde undersökas... och tas ställning till oavsett om länderna blir valda till att ha OS. Själv bryr jag mig inte ett skvatt om själva OS. Idrott nu för tiden har blivit en massa mygel med doping och skit. Sen är jag väl inte direkt intresserad av idrott...

På SVT går en dokumentärserie som heter Barnmorskorna. Den ser jag på. Vilket fantastiskt arbete de gör dessa barnmorskor. Jag tycker det är väldigt spännande att se. Och att de inte vill gå hem ibland, om det är skiftbyte, innan just deras föräldrapar fått sitt barn, de vill vara med hela vägen s.a.s. Jag återupplever mina egna förlossningar när jag ser på programmet. :-) Alla tre var mycket positiva upplevelser. Jag skulle nog kunna klämma ut ungar i parti och minut, så härligt tyckte jag det var.

Det är som sagt fredag, full fart mot helgen... Jag brukar ju lägga in en bild varje gång för jag tycker det är kul. Så även idag. För alla trötta, eländiga, värkdrabbade, och även ni andra förstås, dröm trevligt inatt och sköt om er. :-)

Inga kommentarer:

AddThis