Skogen

Skogen

torsdag 17 april 2008

Musik gör allting lättare.

Städning är ju inte det roligaste man kan hålla på med. Men det blir ju rätt trevligt när man väl är klar och får sitta och njuta i sitt städade hem. Förra veckan när jag skulle städa badrummet, som jag verkligen tycker är pest och pina att göra, så pluggade jag in min mp3-spelare i öronen och drog på musik och då gick det både fort och lätt. Men det måste vara låtar med drag i. Ingen mesproppsmusik, typ ballader eller så.

Mina städfavoriter är Green Day. Då jäklar blir det fart på mig. :-) En gång så bakade jag lussebullar och lyssnade på dem och det gick galant. Och mina "punklussebullar" blev väldigt goda.

För några år sen så vaknade jag en tidig morgon av en speciell låt som spelades på radio. Den låten blev min allra största favorit med Green Day och den här måste jag ha högsta möjliga volym när jag hör. Jag fick också glädjen och nöjet att uppleva dem live på konserten som de hade i Göteborg 2005. Min äldste sons förtjänst. TACK än en gång för det Adde! :-) Jag glömmer det aldrig, det var en toppenhärlig upplevelse. Skulle absolut göra det igen om jag fick chansen.

http://www.youtube.com/watch?v=bxfpMGLMZ7Y



















Undrar vad de lyssnar på när de städar... För det gör de väl ibland? Städar alltså. ;-)

Hälsningar från Punkmorsan.

Inga kommentarer:

AddThis