Skogen

Skogen

tisdag 29 april 2008

Sommarkänning...

Idag är det fantastiskt härligt väder. Det blåser rejält men det är varmt. Och jag blir så lycklig efter att ha gått hela mörka vintern och längtat efter sol och värme.

Plus att jag nyss laddade hem via nätet (*hosthost* shhh...ehrm) låten Over you med Daughtry, min favoritlåt just nu. Det är heller inte så dumt. ;-) Den är såååå bra.

Jag får alltid mer energi när det blir sol och varmt. Och jag blir mycket gladare. Det tror jag att jag delar med många.

Imorgon är det fyrverkeri och jag och min elvaåring ska ut och titta på det. Sen får vi se om vi får hjälpa nån full ung kille att ta sig nerför trappor eller så. Förra året såg vi en kille som knappt kunde rikta in blicken framåt. Han stod och måttade in sig innan han liksom strumlade iväg. Sorgligt. Det stod i tidningar som jag läst på nätet nu på morgonen att det är bra om vuxna finns ute på valborgskvällen och verkligen är vuxna och naturligtvis föregår med gott exempel.

Jag kommer att finnas där. Och jag tror min elvaåring är mer vuxen i det fallet än många tonåringar. Så han hjälper nog gärna till han med.

Och i och med det fina vädret så har jag annat att göra än att sitta vid datorn och filosofera. :-)

Ha det gôtt!

Inga kommentarer:

AddThis