Skogen

Skogen

söndag 17 april 2011

Sol och fågelkvitter

Var ute på en härlig långpromenad på förmiddagen tillsammans med Erika och Isac. Igår satt vi förresten ute i trädgården hos henne och drack kaffe, hur mysigt som helst. :-) Det är varmt å gôtt.

Fick häromdagen ett infall att leta fram en låt med Patsy Cline. För några år sen såg jag en film, eller i alla fall halva filmen, som heter Sweet Dreams som handlar om hennes liv. Patsy spelas av Jessica Lange och jag mindes en låt som fastnade i huvet på mig och som jag ville höra igen. Så jag tänkte att den här helgen har vi lite Patsy Cline, förra helgen var det ju Elvis... :-) Den här låten har jag sjungit på i stort sett hela helgen.

Den är från början skriven av Willie Nelson och var enligt källor ingen favorit hos Patsy själv. Men efter att hon sjungit in den så blev den nästan som hennes signatur eller vad man ska kalla det. Jag minns från när jag såg filmen att jag grät över hennes tragiska öde. :-( Hon dog i en flygkrasch 1963.

Ha en bra söndag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis