Skogen

Skogen

fredag 1 april 2011

Krokusen blommar bakom Ica

Idag är det första april. Är det nån som blivit lurad än? Jag har inte läst tidningarna så jag har inte kollat men än så länge har jag inte träffat på nån som försökt smälla i mig nåt lurt. :-)

Igår var jag på stan och träffade min psykolog. Efter det träffade jag Erika och vi åt lunch på Åhléns. Jag trodde att för en gångs skull så skulle vädret bli trevligt, solen sken när jag for hemifrån. Ack vad jag bedrog mig. Varenda gång jag har åkt in under de senaste månaderna så har det varit rena busvädret. Så även igår. Blåst, kallt och när jag var på väg till busstationen för hemfärd så snöade det. Och det snöade ännu mer under kvällen men det smälte bort som tur var.

På praktiken idag hade vi (vår lilla arbetsgrupp) möte angående Påskuppropet. På måndag kommer våra egendesignade knappar, att sätta på jackan eller var man nu vill sätta den, att levereras. Eller jag ska säga som det är... det är Carinas man som designat vår knapp. Det fanns knappar att köpa via RESURS och nåt som heter Knappfabriken men de var så dyra att vi bestämde oss för att göra egna och det är fler församlingar runtomkring som också vill ha just vår knapp. Affischer ska sättas upp ett par veckor innan påsk och jag och Carina ska stå utanför Konsum och Ica vid ett tillfälle strax före påskhelgen och dela ut knappar och ha namnlistorna redo. :-)

Apropå Ica såg jag, när jag gick förbi på min väg till Konsum, att det var blommande krokusar längs väggen... Och jag har hört bofinken. :-)

Och på grund av alla tråkiga hemska nyheter som vi ständigt får höra, mord och krig och sånt... så kommer här en nyhetsrapport vars like man inte hör varje dag. Tyvärr ingen rörlig bild men vi har ju ljudet i alla fall.

Lars Ekborg - Det stora eländet



Ha en härlig fredag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis