Skogen

Skogen

tisdag 5 april 2011

Lite tvättstugegnäll

Är det nån som har en sån där garnmopp till städningen? Såna har vi i tvättstugan. Och varenda gång som jag ska moppa golvet där nere så är det ett elände just för att det finns folk som moppar upp damm och skit utan att sopa först.

Med risk för att låta som en gnällig gammal surtant så kan jag säga att på grund av det så tar det väldigt lång tid med själva golvtorkningen. Man får hela tiden jaga runt efter små, små blöta hoprullade dammtussar. De är som små pärlor som liksom rullar omkring på golvet. Sen tror jag också att det finns de som bara blöter på moppen och kör omkring med den lite lätt och ställer upp den sen utan att skölja ur den. Så kallad "snabbstädning".

Vårt nya digitala bokningssystem är igång nu och det känns tryggt. Tryggt på det viset att ingen kan smyga in när man själv har tid där nere och ingen kan komma in innan sin tvättid. Vi har alla en särskild kod som vi knappar in på dörren den tid man bokat. Så medan jag är där inne kan det heller inte komma nån liten tant och fråga mig om jag är klar snart, som jag varit med om några gånger.

Och så är det den tiden på året igen...

Vaddå för tid kanske vän av ordning undrar. Jo, det är dags för örnbäbisar snart. :-) Tre ägg blev det tydligen i år.

















Hancock Wildlife Channel

Ha det! ;-)

Inga kommentarer:

AddThis