Skogen

Skogen

onsdag 20 april 2011

Nu är det dags...

... att ta bort håren på benen om man inte redan gjort det. :-) Om man nu har hår att ta bort. Alla har ju inte det.

För nu ser det ut att bli väldigt varmt och kanske shortsväder fast jag är ju ingen väderguru. Men jag läste på tidningarna på affären förut att det ska bli varmt i påsk. Själv gick jag och handlade i bara blusärmarna idag. Kortärmad blus/skjorta. Och jo jag hade byxor också, hehe...

Tur att jag har en termometer så jag kan se hur varmt det är ute för här inne är det rätt så svalt mest hela tiden. Jag har ständigt runt 22 grader och kanske kallare oavsett om det är 10 eller 20 grader ute. Ibland när jag gått ut har jag blivit smått chockad över hur varmt det varit eftersom jag kanske till och med suttit och huttrat här inne.

Vi närmar oss påskuppropet och i måndags satt jag och Carina och fixade med själva programmet. I vilken ordning allt skulle komma liksom. Det kommer att läsas texter/dikter och spelas musik och talas lite om vartannat.

Folk är som vanligt helt köptokiga inför påsken. Precis som inför julen. Nu var det väl inte invasion på affären ännu, jag gick inte dit vid en sån tid, men ändå. Det var ovanligt mycket folk där. Och de handlar så de knappt kan få det med sig hem när de är klara. Det är så man blir stressad av att se det bara. För min del så blev det en ryggsäck full. Tar resten, som heller inte blir så mycket antagligen, nästa gång. Jag behöver inte bunkra upp som inför nån slags matbristkatastrof. ;-)

Jag har för mig det var nåt viktigt jag skulle skriva om men nu har det trillat väck förstås... hm...

Nåja. Jag kan ju alltid återkomma om det skulle komma tillbaka till mig. :-)

Ha en härlig och varm dag! Kram!














"Köp en tulpan annars får du en snyting.
Köp av en snubbe med blomster i år.
Köp en tulpan langa hit lite kosing.
Lär dig din dönick att nu är det vår!"

Inga kommentarer:

AddThis