Skogen

Skogen

torsdag 28 april 2011

Gôtt klet! = cornflakesgodis

Jag blev så fruktansvärt godissugen förut att jag gjorde cornflakesgodis. Eller som jag också kallar det; Gôtt Klet.

Ja jag var bara tvungen att göra det liksom...

100 gram smör eller margarin
1 dl socker
4 msk sirap
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 dl kokos (om man vill, jag brukar aldrig ha det för jag gillar inte kokos)
4 dl cornflakes

Smält fettet i en kastrull. Tillsätt socker, sirap och kakao. Låt koka kraftigt i cirka 1 minut. Rör ner vaniljsocker (och kokos om man vill ha det) och cornflakes. Blanda ordentligt. Klart!

Sen brukar jag klutta ut det på tallrikar. Man kan ju lägga det i formar också, om man vill vara noga. Och sen ställer man in det i kylen en stund. Sen kan man börja mosa i sig. MUMS!

Det kanske inte ser så gott ut men det ÄR det. Jag lovar. :-)















Ha det!

Ät gôtt klet om ni känner för det. Man måste unna sig nåt sånt ibland. :-)

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis