Skogen

Skogen

lördag 9 april 2011

Lite Elvis så här på lördagen...

Såg en film för ett tag sen där den här låten spelades och kände för att ta in den här. Jag har aldrig varit ett stort Elvis-fan men en del av hans låtar är jäkligt bra. Den här är en av de jag gillar. :-)



Min mor som var med på den tiden skulle förstås vara motvalls och försökte stå emot Elvis och höll på Tommy Steele istället (enligt vad hon sagt) och jag menar... PÖH! (Mamma hur tänkte du där?) ;-) Ehrm... Hehe... Om jag hade varit med då hade jag varit störtförälskad i Elvis och tapetserat mina väggar med bilder på honom. Garanterat. Han var allt en riktig pudding...

Men nu var jag inte med på den tiden utan lite senare. Jag tapetserade mina väggar med ABBA och Boney M istället när jag började bry mig om musik och sånt. Och Ingemar Stenmark förstås. Icke att förglömma.

Tog en blåsig men härlig vårpromenad med Erika och Isac förut. Hon hade grejat i sin trädgård. Det vimlade av bin som besökte Scillan som växte på gräsmattan och jag såg även en fjäril. Efter promenaden gick vi hem till mig och tog fika och delade på en Twix, mitt lördagsgodis. :-) Viktor hade mosat i sig sitt godis medan jag var borta.

Man blir väldigt trött av att vara ute när det blåser. Så nu ska jag nog inte göra så mycket mer idag.

Ha det gôtt! Kram!


PS. Apropå Elvis-låten så vet jag att den egentligen inte är hans från början. Den heter ju i original O sole mio. Tänkte bara säga det ifall nån trodde att jag var så obildad att jag inte visste det. Hehe...

Inga kommentarer:

AddThis