Skogen

Skogen

torsdag 30 september 2010

Örsprång och ögonplåga

Det blev en kort visit för Viktor i skolan idag. De ringde och sa att han mådde dåligt så då tyckte jag de kunde skicka hem honom direkt. Igår mådde han ganska bra, var pigg och i farten. Men inatt hade han fått lite ont i ena örat och var rätt trött imorse men testade ändå att gå iväg. Men så kan det bli. Nu ligger han i soffan och ser på Clone Wars (animerat) och pustar ut.

Samma härliga höstväder idag. Solen lyser på alla gula och orangea löv. Tjusigt.

En sak som jag inte tycker är lika tjusigt är när man går in på några av de sidor där man kan ladda hem filmer och musik och möts av alla dessa annonser med halvnakna fruntimmer. Kvinnor vars stora silikonfyllda bröst nära på trillar ur de i stort sett obefintliga kläder de har på sig och nästan petar mig i ansiktet genom skärmen. Jag är bara så trött på detta.

Vad är det som får de som har sajterna att tro att det endast är män, antagligen med en stark inre längtan att få klämma på silikonbröst, som går in där? För annonserna går ut på att locka män. Anledningen att jag vet det är att det står så i annonserna. För en gångs skull vill jag slippa se en massa patt-lisor så fort jag går in på dessa sidor.

Inte så att jag vill ha liknande annonser där män viker ut sig och söker fruntimmer, nee, jag vill inte se såna annonser alls på dessa sidor. De kan väl göra reklam och annonsera om olika spel och filmer men ta bort dessa trista utviknings- och människosäljarannonser. Jag finner detta både vulgärt och väldigt motbjudande när jag sitter och letar efter det jag tänkt ladda ner. Nu kan man ju tro att det bara är vissa sajter (de med olagliga nedladdningar) men dessa annonser finns överallt. Så även på de sidor där man kan ladda ner lagligt efter vad jag förstått. Jag är inte helt säker men det spelar ingen roll var man går in, de ploppar upp överallt. Det är säkert också för att dra till sig en massa hormonstinna tonårspojkar i och för sig men ändå...

Bort med skiten! Jag tror inte att det skulle hjälpa om jag skrev till sajterna ifråga det är nog som en fis i rymden men jag kan ju ändå säga det här och nu i alla fall. De tjänar väl pengar på eländet och är väl karlar själva antagligen. Inte så att jag vill generalisera när det gäller karlar men varför tillåts såna annonser av de som sköter sajterna om de inte själva är en gnutta intresserade och tycker att det är okej? Och jo jag vet att även tjejer kan gilla tjejer men jag tror inte de väljer silikonbrudar. Rätta mig om jag har fel där.

Jag kan ju så här i försvarande syfte säga att jag verkligen inte har nånting emot att själv se på en snygg karl på bild, det har jag absolut inga problem med, men han får gärna ha kläder på sig. Nåt ska ju lämnas åt fantasin eller hur? :-)

Så nu har feministen i mig talat färdigt för den här gången. ;-)

Ha en bra dag. Kram!

Apropå dessa annonser som jag skrev om...










Bild från Icanhascheezburger.com

Inga kommentarer:

AddThis