Skogen

Skogen

torsdag 16 september 2010

En låt på hjärnan

Det får bli en kortis idag för jag har en hel del annat som jag behöver göra. Sätta upp saker på väggarna i hallen till exempel. ;-)

Viktor såg på Lejonkungen på Youtube häromdagen, ja vår video är ju trasig och vi har inte den filmen på dvd, så han har sjungit på den här låten som jag tänkte lägga in en länk till och den är väldigt lätt att få i huvet. Egentligen vill han väl inte att nån ska veta att han ser på "barnfilmer" fortfarande men jag tycker inte att det är nåt fel. Men han har väl inte kommit förbi det stadiet än.

Jag älskar Lejonkungen och fast det kanske låter larvigt så gråter jag ibland när jag ser tecknade filmer. Särskilt den här. Det är så fin musik och väldigt känslosamt.

I alla fall. Här kommer låten. Jag tar en annan version först än just den i filmen. Tycker den här är väldigt härlig. :-)

Hakuna Matata

Hakuna matata betyder inga bekymmer.

Här finns den svenska från filmen. Peter Rangmar och Jan Rippe som Timon och Pumba är ju inte så fel heller :-)

Ha en bra och förhoppningsvis bekymmersfri dag!

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis