Skogen

Skogen

onsdag 8 september 2010

Ofrivillig tråkighet och kanske snart praktik.

Idag har jag varit och träffat min coach och hon hade faktiskt nyheter åt mig. :-)

Jo hon hade äntligen fått tag på en praktikplats här på orten, så jag ska slippa åka buss varje gång, och vi ska på studiebesök på tisdag nästa vecka. Så jag återkommer väl med info om hur det blir när vi varit där. Men utifrån det jag fick veta så kommer det nog att bli bra. Det är på pastorsexpeditionen (ja man behöver väl inte vara religiös bara för att man jobbar där?) och det innebar att hjälpa en diakonissa (tror jag det var) att samla uppgifter till nåt som hette "Minneslåda". Det hade nåt att göra med gamla människor och att dela denna minneslåda med dem. Jag får väl mer info nästa vecka. Det innebar en del letande på nätet och annat för att hitta sånt som passade att ha i denna minneslåda. Berättelser och dikter och liknande. Det tyckte jag verkade intressant. Min coach menade att detta lät perfekt för mig. :-) Vi får väl se om hon har rätt.

För övrigt är jag inne i en "tråkig" period just nu och det innebär inte att jag är deppig eller så utan jag är väldigt upptagen med funderingar av olika slag. Jag har funderingar på att börja skriva nånting och huvudet är ständigt upptaget med att tänka på hur, var, om, när, vem och vad... och så... :-) Vinklar och situationer, minnen och upplevelser. Ja det är mycket som virvlar runt vilket tar mycket energi. Därför är jag lite tråkig, det vill säga att även om jag tycker om att umgås med mina närmaste så kanske jag är lite trög med det just nu. Ni får ha tålamod. :-) Om jag är lite träig så vet ni varför. Hehe...

Jag kom på det förut när jag satt och pratade med min coach att det nog berodde på just detta. Att jag var tråkig och till viss del osocial alltså.

Erika kom hit igår kväll och bjöd hem mig på mat. :-) Det var jättetrevligt och maten jag fick var mums. Passade på att prata lite med sköldpaddan Knuff också. Han tittade granskande på mig och blinkade lite. Han är mysig. :-)

Från det ena till det andra...

Lägger in en länk här som går till ett öppet brev till statsministern. Jag fick det i mailen häromdagen och tyckte det var mycket bra frågor. Som vi alla vill ha svar på. Och glöm för allt i världen inte att gå och rösta. Det duger inte att strunta i det och sen sitta och gnälla över läget för då har man ju inte gjort det man själv kan för att förändra situationen.

Öppet brev till statsministern.

Sen kom jag på en sångtext förut som jag tycker väldigt mycket om och som jag kanske haft med förut men jag tar den igen. Tar bara med den första versen den här gången eftersom det är den som passar bäst in på hur jag känner ibland.


"Om dom frågar mig
Vad vill du
Så svarar jag
Att om du menar just nu

Nu vill jag bort
Där ingenting kan nå mig
Finna mig en plats
Där jag kan vara ifred

Låta tiden gå
Som vågor mot en strand

Nu vill jag dit
Där strömmarna kan mötas
I en harmoni..."

(Sent i september- Ratata)

Kram!

Och angående den borgerliga arrogansen.. förlåt alliansen... så kommer här en som har de rätta orden...

Inga kommentarer:

AddThis