Skogen

Skogen

måndag 6 september 2010

Måndag nu igen.

Ja så var det ny vecka igen. Och någon förkylning har ännu inte drabbat mig även om det vissa dagar ändå känns som om den är på gång. Knepigt. Jag önskar den kunde bryta ut istället för att bråka med mig på detta viset. Men jag kanske klarar mig den här gången, man vet aldrig. Nån gång kunde jag väl ha lite tur.

I alla fall. Här är allt som vanligt. Segt och så... ;-) Men så länge humöret är okej så kan jag acceptera att kroppen är lite trög.

Imorse var det ovanligt varmt och det blev lite svettigt under promenaden. Under helgen har det varit så pass kallt på morgnarna när jag gått ut att jag faktiskt haft tunna fingervantar på mig. Ja om det är runt 5 grader så... Idag var det 11 och det kändes.

Väntar på att få mer färg så jag kan måla klart i hallen. Tapeten sög åt sig mer än jag trodde. Just nu står detta arbete stilla. I köket står arbetet stilla på grund av mig. Jag har målat runt skåpen, väggarna är redan klara. Men det tar ju tid för jag orkar ju inte göra så mycket åt gången. Vissa dagar orkar jag ju inget alls och då får det vara. Men som sagt; väggarna är klara - de stinker inte rök längre - men ändå kan jag ibland känna den där vassa fräna doften av gammal unken rök därute. Inte så skarp som förut men ändå. Och jag kan inte förstå varifrån den kommer. Den kan ju komma från andra ytor som jag inte kan måla. I hallen luktar det mest färg när man kommer in. Det är jag glad för. Allt är bättre än gammal askkopp. Det blir nog bra till slut. Förhoppningsvis.

För övrigt har jag inget att rapportera. :-)

Ha en bra dag! Kram!


















(Bild lånad från odla.nu)

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Osloskånskan sa...

:-)

AddThis