Skogen

Skogen

torsdag 5 juni 2008

Hej alla soldyrkare

Jag har legat lite lågt ett tag. Och det beror inte på att jag inte haft nåt att skriva om, det finns alltid nåt att skriva om, men jag har varit så trött och haft så mycket kartonger att slåss med så jag har inte orkat sätta mig och få ihop nåt vettigt.

Jag försöker få lite ordning på mina grejer och med källarförråd som är mindre än min städskrubb så är det inte lätt att pussla in sakerna. Igår hade jag ett ilsket slagsmål med diverse kartonger och blev både svettig och fick en del blessyrer på händer och armar. Det var trångt och eländigt och kartongerna var inte alls samarbetsvilliga. Dessutom kom det ner en halvsur gubbe i källaren som blängde på mig som om jag var en råtta eller nåt liknande. Han stannade liksom till och glodde. Men jag sa ett glatt hej och då var han ju tvungen att svara. Men direkt trevlig och glad verkade han inte vara. Kanske han skulle hämta nåt hemligt i sitt förråd och nu blev lite störd av att jag stod där och kanske såg vad det var. Men han behövde inte vara orolig. Jag hade fullt upp med att fundera ut hur i helsike jag skulle få plats med en kartong barnböcker som jag tänkte placera på en hylla.

Det har varit underbart varmt de senaste dagarna och jag har lite dåligt samvete för att jag inte utnyttjat detta bättre. I söndags cyklade jag iväg till sjön och det var rätt tidigt på morgonen. Inte en människa inom synhåll. Ljuvligt i vattnet. Men jag hade inte ro att ligga där och dega. Så jag cyklade hem igen rätt snart. Hörde faktiskt göken medan jag var där. Det har jag inte gjort särskilt många gånger.

Jag blir stressad när vädret är fint och jag har en massa grejer som jag behöver ordna. Det är ju lite trist att ha fulla lägenheten med saker som ska gås igenom för att eventuellt slängas eller bäras ner i källaren. Därför vill jag bli klar med det så fort som möjligt. Men... så är det ju trevligt att läsa på nätet. Det är trevligt att sitta vid köksbordet med fönstret vidöppet, känna sommarbrisen, lösa korsord och dricka kaffe. Det är trevligt att på kvällen sitta och se på teve i lugn och ro med en kopp te.

Kort sagt; jag har inte mycket energi kvar sen förra veckan. :-( Jag har också en drös med filmer som jag vill se men när ska jag hinna det? Det är ju alltid annat att se på teve. Igår var det säsongsavslutning av LOST och detta höll på tills klockan blev rätt mycket. Det var dubbelavsnitt men idioterna på TV4 visade förstås det första avsnittet mellan 21-22 och nästa mellan 22.45-23.45. Så det blev rätt sent. Jag måste säga att avsnittsförfattarna har skärpt till sig. Det är verkligen spännande igen. Ett tag tyckte jag nog att det gick på tomgång.

Älsklingen Isac har förmodligen ätit upp en dragkedja, vid nåt obevakat tillfälle, så vi var lite oroliga igår för hur det skulle gå. Han äter ju upp en hel del konstiga saker som när de sedan kommer ut man kan undra vad det där var egentligen. Hoppas dragkedjan kommer ut utan besvär. Han hade lämnat kvar själva dragpluppen som man håller i när man drar upp liksom. Och det kanske var bra.

Om jag visste att sommaren verkligen var här nu. Om den stannade fram till slutet av augusti, då kanske jag inte skulle vara så stressad och ha dåligt samvete för att jag inte är ute och solar och badar. Sen finns det en anledning till varför jag solade så mycket när jag bodde i mitt hus. Det var så kallt inne, även på sommaren, att jag var tvungen att gå ut och värma upp mig och när mina värkande, stela muskler äntligen blev varma och avslappnade så somnade jag i solen. Nu fryser jag inte och då har jag inte ro att ligga stilla i solen på samma sätt.

Jag älskar att inte frysa mer. :-) Jag är för det mesta sval men jag fryser inte. Den temperatur som vi har ute nu är toppen för en fryslort som jag.

Nu ska jag ta mig lite fika. Sen ska jag slänga plastsaker i vårt sopsorteringsrum. Hoppas de tömt de vanliga soptunnorna. De var så fulla häromdagen att påsarna vällde över.

Varma sommarkramar till alla och en stor bukett blommor från mig. :-)

Inga kommentarer:

AddThis