Skogen

Skogen

tisdag 17 juni 2008

Ja jag säger då det...

Det finns mycket man kan bli beklämd av och jag läste igår en sak som gjorde mig väldigt beklämd.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1373549.svd

Jag fattar inte hur långt Försäkringskassan ska gå med sina omänskliga beslut innan de är färdiga. På detta viset känns det ju verkligen som om de vill göra folk passiva och utanför. En kille med sådana svårigheter har ju all rätt i världen att ha en assistent. Inte ens på papperet kan detta se bra ut och som det också sägs i artikeln; inte kan det bli så värst mycket billigare.

Men det kommer att bli mycket kränkande för killen eftersom han inte får leva det liv han vill och har haft möjlighet till tidigare.

Nä man blir beklämd, det måste jag säga. Att någon med sådana problem ens orkat med att komma så långt som han är ju fantastiskt. Och nu när han vill vidare så kommer Försäkringskassan krångla till hans tillvaro ytterligare.

Det finns säkert fler i hans situation som också blivit av med sina assistenter. Hur handikappad ska man vara då för att få hjälp? Ja i hans fall kunde han ju tydligen äta själv. Men sen då? Resten då?

Undrar när personalen på Försäkringskassan kommer att göra revolution för så här kan det ju inte fortsätta. Det måste ju finnas några humana människor kvar där som kan protestera? Eller? Har alla flytt och blivit ersatta med en hög elakingar? Nej det tror jag inte. Förmodligen är de rädda om sina jobb, de ser ju hur det kan gå om man blir arbetslös.

Tror jag behöver lite kaffe efter detta.

Inga kommentarer:

AddThis