Skogen

Skogen

måndag 12 mars 2012

Tankspridd kaffetant och reklam för filmen The Hobbit

När jag kom hem från praktiken förut så tänkte jag koka kaffe. Jag hade redan ätit lunch där nämligen. Och vad gör jag? Jo jag ställer mig och diskar grötgrytan! VA! Jag kom på det medan jag stod där och vispade runt med diskborsten att va fasen håller jag på med jag skulle ju koka kaffe!?

Man kan ju bli orolig alltså. Förmodligen så berodde förväxlingen (kanske) på att jag hade en massa tankar i huvet angående allt möjligt (jag minns just nu inte vad dock) och det var därför jag på nåt vis kopplade fel. Men jag undrar allt... hm... är det ett litet tecken på stress kanske? Som sagt var...

I alla fall. Kaffe blev det till slut och uppdrucket är det också. Några småkakor blev det också till Viktors glädje och som han hade velat ha fler av förstås. Tur att han inte visste att jag hade ställt burken i skafferiet.

Jag har tillbringat en stund med att se på en annan show som finns på MSNBC, The Ed Show. Ja i brist på The Rachel Maddow Show så får man se på annat. Och Mr Ed är inte dum han heller kan jag säga. Inte förrän imorgon kan jag se på ett nytt program av TRMS (det som visas ikväll) för det är ju det där med tidsskillnaden och så...

Jag läste på lite olika ställen förut (bl.a SVT) att Mitt Romney skulle vinna över Obama om det var val nu. PÖH! Undrar varifrån de fått de siffrorna. Det skulle man allt bra gärna vilja veta. Romney pratar som han har förstånd till och det förståndet verkar det inte vara mycket bevänt med om jag säger så.

Att jämföra hans prat med hur president Obama uttrycker sig... nä det går inte ens att jämföra. Den mannen (Obama) är så uppfriskande att lyssna på att man sitter och småler. Och när han själv ler sådär stort, ja då blir man väldigt glad. :-) Det finns inget konstgjort med Obama, han känns folklig och väldigt mänsklig. Det vore en katastrof om en av de republikanska kandidaterna blev president nästa gång. Lyssna gärna på vad de står för, om ni orkar. Man blir mörkrädd alltså.

Och att anledningen till Obamas nedgång i siffrorna (när det gällde väljarna) berodde på det höga bensinpriset. Som enligt de som nu beskyller honom för detta, och som uttalade sig när Bush styrde att ingen president är ansvarig för. Det är marknaden som styr eller vad de nu sa. Men bara för att Obama är president så är allt som händer hans fel, även om de vet att det inte är det. De väljer också att ignorera att det skapats otroligt många jobb i landet de senaste två åren. Sånt vill de inte höra på. Jora så att...

Jag är mycket intresserad av amerikansk politik för närvarande, det kanske märks... ;-) Jag försöker hänga med så gott det går. För det som händer i USA har ju faktiskt effekter för hela världen. Även lilla Sverige.

Igår gick jag in på en hemsida med skådisen Richard Armitage (jag är ett fan) och fann länkar till filmen The Hobbit. Fantastiskt roligt att se den trailer som gjorts och det finns även en annan sida där man kan följa jobbet med filmen. Peter Jackson har ju en facebooksida också där han skrivit om filmandet. Detta är ju vad jag gillar med nutidens möjligheter (ja inte facebook då men...) när det gäller internet. Man kan liksom ta del av hur filminspelningar går till, se filmklipp om hur de har det på inspelningsplatsen, höra hur alla som jobbar bakom kameran har det, vad de tycker och det ena med det andra. Alla vedermödor och glädjestunder med det hela.

Richard Armitage spelar dvärgledaren Thorin Oakenshield och om jag hört rätt så avslutades hans medverkan i Spooks (han var med i tre säsonger) för att han skulle iväg till Nya Zeeland och spela in film. Nu vet ju inte jag om det är helt sant men slutet på hans story i Spooks kändes en aning frampressad. Mig inte tycka om. :-( Men så är det. Inget att göra åt. Lite roligt är det också att de väljer en karl som nästan är 1.90 för att spela dvärg. ;-) Men de kan ju fixa sånt där så det inte märks. 

The Hobbit - trailer

The Hobbit Blog

Vårväder ute idag! HURRA!

Nästa gång jag lägger in en bild av krokusar ska det förhoppningsvis vara en jag tagit själv. Denna lånade jag från Wikipedia. :-)


Ha det gôtt! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis