Skogen

Skogen

fredag 23 mars 2012

Ett problem som är löst och reportage i VF

Jag har äntligen förstått vad som hänt med redigeringsikonerna. Varje blogg har tydligen fått en egen landskod... ja alltså det står inte bloggens namn och .com nu för tiden utan landets egen kod istället. Nämligen .se. Och då funkar inte redigeringsikonerna. Jag fann till slut svar på detta och det var andra i samma situation som skrivit till ett frågeforum om det.Varför det är på detta viset stod det dock inte.

Men. Nu verkar det vara så att varje gång jag loggar in på bloggen så måste jag ställa om det igen så att det blir rätt. Suck. Jag ska alltså lägga till ändelsen .com/ncr som betyder no country redirect för att kunna få ha kvar mina redigeringsikoner. Men att behöva göra det varje gång är ju bra trist. Och som sagt; vad är det för orsak till att den funktionen bara försvunnit? Fler frågor som vi aldrig får veta svaren på.

Det är mycket som händer runt omkring mig just nu. Även om en del kanske inte tycker att det är så märkvärdigt så är det det för mig.

Igår kände jag mig väldigt trött. Jag hade ledig dag. Det var så mycket jag skulle ha velat göra men orken fanns inte. Inte lusten heller. Jag kände mig som ett utskitet äppelmos. :-) Och när man har så pass många bra dagar så känns det lite trist att just den lediga dagen blir sån. Det är tyvärr väldigt vanligt att det blir så.

Jag kände det som om jag ville ropa stopp och belägg nu tar vi paus! Och sen skulle jag ha velat ha en liten stuga alldeles för mig själv där jag kunnat sitta ute i solen och gonat mig hela dagen. Utan att behöva göra nånting mer. Inte en människa i närheten. Det hade varit som att stoppa in sig själv i en bubbla av lugn och ro. Ingen telefon, ingen dator, bara naturen och alla fåglar.

Men det gick ju inte. Det finns ju alltid nåt man ska göra menar jag. Och nån liten stuga har jag ju inte heller.

Hade möte med arbetskonsulenten idag och när jag talade om hur jag kände igår så menade hon att jag måste lyssna på kroppen och göra som den vill. Dra mig undan när jag känner att jag behöver det. Men om det inte går då? Om man faktiskt måste vara tillgänglig i alla fall?

Hon sa också att även roliga saker kan vara stressande och det vet jag ju. Och det är svårt att bromsa när det är roligt och går bra. Men jag måste göra det ändå. Måste alltid tänka på mig och min hälsa så att jag inte ramlar ner i eländet igen. Jag tror också att de egna kraven man ställer på sig är mycket högre än andras.

Men jag vill ju så mycket... tyvärr så får jag, precis som igår, helt enkelt acceptera att jag måste lägga ner. Måste vila och försöka njuta av den vilan så att den blir effektiv. Lätt att säga men svårare att göra.

Igår var intervjun inne i VF. :-)

Här är länken

Ha en bra kväll. Jag och Viktor ska väl äta chips och se på nån stollig film som vanligt. :-) Kram!

Apropå stolligt... Här kommer lite galna katter. Jag har snöat in fullkomligt på Youtubefilmer av djur som är gulliga eller tokar sig på nåt vis.Så det lär nog bli fler som kommer in här.


Inga kommentarer:

AddThis