Skogen

Skogen

söndag 11 mars 2012

Nu är det äntligen över - melodifestivalskvalet

Nu är då ÄNTLIGEN melodifestivalen över och jag brukar inte uttala mig så värst mycket om just detta men idag tänkte jag faktiskt göra det. Lite i alla fall. Jag har inte varken sett på tävlingarna eller hört låtarna, åtminstone inte frivilligt, så jag tänker bara uttala mig om de jag, mer eller mindre frivilligt, faktiskt hört.

Vinnarlåten har nämligen spelats flitigt på morgnarna i radio innan finalen (de får ju göra det nu för tiden men jag känner att det är fel och i det fallet var det bättre förr) och jag har väl inte blivit direkt "euforisk" av den precis. Det första jag tänkte när jag hörde den var: Ännu en gapig diskoliknande låt, undrar vem det är som sjunger den? Innan jag fick höra namnet på tjejen.

Inte för att jag visste vem hon var från början men nu vet jag ju hur hon ser ut i alla fall. Jag hör inte vad hon sjunger, endast när hon säger "euforia" sen är det bara skrän för mina öron. Nu låter jag som om jag vore väldigt gammal och tantgrinig men jag vet vad jag tycker om och inte. Och denna tycker jag inte om. Lyssnar däremot gärna på Rihanna, Lady Gaga och Madonna. Om man nu ska tala om "diskomusik" menar jag.

Dessutom så är ju låten väldigt lik Dannys låt Amazing, som också spelats lika flitigt i radio. Som inte är det minsta "amazing" enligt min mening. Fast det kanske bara är jag som tycker låtarna påminner om varann. Jag tycker för övrigt, när jag såg bild av Danny på SVT, att han ser ut som en kvarleva från början av 90-talet. Fast var det då man såg ut sån... kanske det var slutet av 80-talet... Frisyren, hatten, glasögonen... men han får ju se ut sån om han vill. :-) Det lägger jag mig inte i, jag bara kommenterade det.

Jag läste på annat håll om nån som skrev att nu för tiden kan man inte komma undan melodifestivalen hur gärna man än vill. Även om man inte tittar på den. Femtioelva deltävlingar som känns som en evighet innan de är slut. Varenda tidning skriver om det, både pappers och på nätet. Och SVT:s hemsida, som jag besöker flitigt är fullsmetad med eländet. Men nu är det tack och lov slut på det. PUH! Då kanske tidningarna och SVT kan ta upp andra mer viktiga saker istället. Hoppas kan man ju.

Sen har jag väldigt svårt för musiktävlingar överhuvudtaget. Men det är ju jag det.

In other news, som det heter, så har jag varit i tvättstugan idag. :-) Viktor och jag har fikat och jag kom på ett alldeles eget "djungelordspråk".

Att fika med Viktor - går snabbt.

Man hinner knappt duka fram förrän det är över. Sant! :-) Han är väldigt snabb med att proppa i sig bullar den unge mannen.

Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis