Skogen

Skogen

måndag 7 november 2011

Kalasmåndag

Idag, under eftermiddagen, har vi haft födelsedagsfest och nu börjar det kännas i kroppen. Att stå och gå i flera timmar, i extremt obekväma men dock snygga skor, känns rejält i fötterna kan jag säga. Och även i benen förstås.

Det blev väldigt lyckat även denna gång och nu hade vi ju gjort det en gång tidigare så det kändes mycket mer avslappnat och roligt. Jag hade fullt upp med att hålla ordning på mitt väldigt långa "halsband". Ja jag skriver det inom citationstecken för det var inte ett halsband egentligen. Det var en julgransdekoration bestående av silverpärlor. Som jag då knöt ihop och virade runt halsen flera varv.

Bilder av denna skapelse kommer så fort jag får det skickat till mig. Det var Carina som fotade mig och jag fotade henne. :-) Jag använde inte det paljettbeströdda pannband, med ett par fjädrar i, som jag också hade med, det kändes som om det inte behövdes. Det fick bli rejält med gelé i håret och sen försökte jag göra små lockar som låg framåt runt ansiktet och i pannan. Som tur var hade damerna kort hår på 20-talet. Det var ju då de började klippa av sig sina långa lockar. Pannbandet kan man ju använda vid nåt annat tillfälle.

Vi fick äta rätt sen middag idag, jag och Viktor, men det var lättvindigt så det var okej. Och Carina skickade med tårta så att även Viktor skulle få lite kalas. Väldigt gulligt gjort tycker jag. Och Viktor är väldigt nöjd och glad för detta förstås.




Här har vi samlats (i ett förrådsrum) och går igenom manuset/programmet en stund innan vi ska börja. Eva-Mi har Selma-klänningen på sig men har inte tagit på peruken ännu.

Mer foton kommer längre fram.

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis